Toyota a actualizat recent offroaderul sau Land Cruiser, in program intrand un tren de rulare imbunatatit si o motorizare diesel care respecta normele Euro 5. In interior insa, ergonomia este perfectibila.
Cu o istorie de 60 de ani in spate, Toyota Land Cruiser pastreaza neschimbata filozofia care i-a asigurat succesul: caroserie pe sasiu ultradurabil, tehnologie simplu de utilizat chiar si de catre amatori, performante off-road imbatabile. Cu prilejul faceliftului de anul trecut, au fost recalibrate atat suspensia standard, cat si cea adaptiva Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), pentru un confort superior si o tinuta de drum imbunatatita. Motorizarea diesel cu patru cilindri de 3,0 litri a fost, de asemenea, actualizata, fiind acum conforma cu normele Euro 5. In plus, pentru un control optim al sistemelor de asistenta in off-road, Toyota a introdus un nou panou de control, informatiile relevante fiind afisate pe un ecran color de 4,2 inci in panoul de instrumente.
Noua consola centrala, dominata de butonul rotativ urias al sistemelor de asistenta 4×4, nu este insa cel mai intuitiv mod de control. Pentru inceput, e dificil sa-ti dai seama ce face exact acel buton, neexistand o indicatie clara pe consola centrala. Mai exact, trebuie apasat mai intai butonul „MTS aflat in stanga sus, pentru a putea selecta unul dintre cele cinci moduri ale sistemului Multi-Terrain, sau butonul „Crawl, care se va plange ca trebuie cuplat mai intai reductorul pentru a-si indeplini sarcinile. Nu exista un buton dedicat pentru asistenta la coborarea pantelor, iar daca undeva pe parcurs ajungi la concluzia ca ai nevoie de asa ceva, trebuie mai intai sa opresti, sa cuplezi reductorul, apoi modul Crawl si in cele din urma sa selectezi viteza de coborare dorita din butonul rotativ.
Chiar daca propulsorul de 3,0 litri a fost imbunatatit, acesta isi arata varsta, cu vibratii in zona inferioara de turatii si un gol turbo sesizabil. Pana la urma, e normal, patru sticle de sampanie sunt agitate sub capota, fortele fiind considerabile. Un V6 ar fi fost mult mai potrivit la aceasta cilindree.
In ciuda acestor mici neplaceri, Land Cruiser ramane un offroader competent, cu un interior bogat echipat, care bate la poarta segmentului premium si un confort exemplar oferit pasagerilor. In plus, pentru cele peste 2,2 tone, se dovedeste neasteptat de agil, abordand virajele fara inclinari dizgratioase ale caroseriei.
Date tehnice Toyota Land Cruiser 150
MOTOR: L4, turbo-diesel, cilindree 2982 cmc, putere maxima 190 CP/3400 rpm, cuplu maxim 420 Nm/1600-3000 rpm.
TRANSMISIE: integrala permanenta, cutie automata cu 5 trepte.
DIMENSIUNI: L/l/h 4760/1885/1890 mm, portbagaj 620-1935 litri.
PERFORMANTE: 0-100 km/h 11,7 secunde, viteza maxima 175 km/h, consum mediu 8,1 l/100 km, emisii CO2 213 g/km.
PRET (euro cu TVA): de la 48.294
Ce ne place
Sentimentul ca, indiferent de conditiile de drum, Toyota Land Cruiser se descurca.
Ce nu ne place
Motorul ar fi avut nevoie de mai mult rafinament.
Ce am remarcat
Spiritul practic. Sapte persoane pot calatori perfect confortabil.
Verdict
Cu un tren de rulare imbunatatit, dar cu un diesel perfectibil, Land Cruiser ramane in continuare un offroader de referinta. Modificarile din interior sunt mai putin inspirate, dar asta nu altereaza calitatile excelente ale japonezului.