Volvo S90 T8 AWD: Nordic Road Art

vezi galeria foto

Sedan de vârf al producției suedeze, Volvo S90 T8 AWD Recharge atrage simpatia celor astenizați de clișeele mărcilor germane premium. Testăm și noi?


Vremurile în care longe­vitatea în producție a automo­bilelor Volvo sfida în manieră relaxată obișnuințele indus­triei au trecut. Managerii mărcii par să fi tras din experiența acelor vre­muri două concluzii importante. Pri­ma: chiar dacă insiști să nu deviezi de la manierele premium consacra­te (vezi forma de sedan clasic și ma­terialele tradiționale din interior), trebuie să ai grijă ca designul mașinii să fie dinamic și cu „bătaie lungă’ în viitor, iar conceptul tehnic să aducă abordări de perspectivă. Cea de-a doua: în virtutea unei tratări confor­me cu prima concluzie, poți să păstrezi cu succes pe un termen re­lativ lung infrastructura unei serii de modele dacă ai grijă să operezi mo­dernizări sesizabile la intervale de timp nu prea lungi. Așa se face că astăzi Volvo S90 (lansare în 2016, fa­celift în 2020) se prezintă atractiv pe fondul câtorva perfecționări recente.


Volvo S90 a avut de la bun început cockpit complet digitalizat și proiec­tat pentru eliminarea butoanelor fi­zice, dotat în premieră cu un mare display vertical pe consola centrală – abordare exclusivistă, care prinde bine și în prezent la clientela exi­gentă. Grafica, rezoluția și softul au progresat de-a lungul anilor. Cel mai puternic argument al sistemului de infotainment propus de Volvo ține de integrarea aplicațiilor Google în sistemul de operare propriu. Asta în­seamnă că Google Maps, Google As­sistant și Google Play, incluse în pa­chetul Digital Services, sunt instalate de la bord, gata să fie des­chise și folosite.


Acum să trecem de la ce are se­danul suedez de oferit ca personali­tate și ambianță la ceea ce are el de oferit ca mașină. Și la acest capitol, efortul depus de Volvo pentru a ma­terializa conceptul avansat de plat­formă tehnică SPA (Scalable Product Architecture – structură din start pro­iectată pentru a se preta la hibridi­zare) a asigurat competitivitatea mo­delelor sale pe termen lung. În cazul lui Volvo S90 T8 AWD Recharge, ca­racteristicile tehnice sunt cât se poa­te de convingătoare: motorul turbo cu benzină furnizează 310 CP, iar cel electric contribuie cu alți 145 CP, pu­terea sistemului fiind cotată la 455 CP. Tracțiunea integrală este obținută strict electric, iar autonomia electrică maximă comunicată de producător ajunge la 90 km (bateria are capacitatea de 18,8 kWh, viteza maximă în regim electric este de 125 km/h).


Se poate alege între patru moduri de rulare: Hybrid, Pure, Power și AWD. Modul Hybrid este cel activ „by default’. Acesta utilizează atât motorul pe benzină, cât și motorul electric (aflat la puntea din spate), vizând rezultatul optim de putere și economie. Acest mod este atât de bine armonizat și potrivit cu filosofia mașinii, încât nu prea apare tentația de a-l schimba. Modul Pure este cel în care deplasarea se face 100% elec­tric (tracțiune spate).

Comportamentul dinamic este riguros, mai degrabă nonincisiv, cu o acuratețe și spontaneitate mai clar evidențiate în modul Sport. Mașina noastră avea pneuri joase (secțiune 40) ceea ce, probabil, a afectat sen­sibil confortul pe denivelări trans­versale scurte. Altfel, suspensia fil­trează foarte bine o gamă largă de perturbații.


 

Prima impresie

Sedan per­formant, si­lențios, con­fortabil, distins. Propul­sie hibridă eficientă. In­fotainment actualizat cu Google. To­tuși, sistemul de operare cere studiu și acomodare.

 

Date tehnice

Motor L4, benzină, turbo + motor electric – Cilindree 1969 cmc – Putere sistem  455 CP – Cuplu max. sistem  709 Nm – Transmisie Integrală/Cutie automată, 8 tr. – L/l/h 4969/1879/1440 mm – Masă proprie 2.010 kg – Portbagaj 436 l – 0–100 km/h 4,7 s – Viteză max. 180 km/h – Consum 0,7 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 17 g/km – Preț de la 77.350 euro


 

Verdict

Are distincția unui sedan clasic punctată cu deta­lii hightech, iar prestațiile tehnicii sale hibride sunt demne de toată aprecierea. Inte­grarea programe­lor Google face sistemul de info­tainment mai prietenos.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE