Chiar dacă are deja mai mult de trei ani pe piață, Volvo XC90 arată la fel de proaspăt ca în prima zi. Am testat motorizarea diesel D5 în echiparea R-Design, o combinație care îmbină armonios eleganța și sportivitatea.
Volvo se află într-o formă de zile mari, cu o gamă de modele unanim apreciată, atât de public, cât și de specialiști. Totuși, nu putem uita că revoluția mărcii suedeze a început cu nava sa amiral, XC90. Intrat pe piață în 2015, SUV-ul de clasă mare al Volvo a impresionat prin stil, calitate și performanțe. Trei ani mai târziu, testăm o combinație mai puțin obișnuită – motorizarea diesel de vârf D5 în echiparea sportivă R-Design. Profit?
Citește și:
Lumea PLÂNGE pe străzi: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher! Adevărul DUREROS!
O NOUĂ metodă de FURT din maşini face ravagii! Iată cum te păcălesc HOŢII cu o monedă
Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist
COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE
Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie
Ei bine, trecând peste faptul că profitul trebuie făcut cu mult înainte de a te gândi să cumperi un XC90, și încă în cantități industriale, dieselul de 235 CP nu este deloc străin de caracterul dinamic pe care-l presupune o echipare cu accente sportive. Ajutat de transmisia automată cu opt trepte, acesta este capabil de un tempo susținut atunci când i se solicită, iar valoarea de 7,9 secunde specificată pentru accelerația de la 0 la 100 km/h este reprezentativă pentru un SUV de două tone. În același timp, propulsorul diesel cu patru cilindri păstrează un ton rezervat, chiar și în sarcină, principiul său de funcționare fiind trădat doar la rece, în zona inferioară de turații. Trebuie spus că, deși țăcănitul specific devine perceptibil în acest caz, vibrațiile lipsesc aproape complet.
Acest lucru este normal în segment, iar aici Volvo trebuie lăudat pentru confortul pe care-l oferă pasagerilor din XC90. Mașina condusă de noi a fost configurată cu suspensia activă pneumatică 4C, iar aceasta reușește un echilibru atent între confort și sportivitate. Cu roțile de 20 de inchi (dotare standard la R-Design), denivelările scurte mai dificile sunt sesizabile, dar, în majoritatea situațiilor, XC90 reușește să impresioneze prin seninătatea cu care trece peste denivelări. Acesta este, de fapt, adevăratul caracter al lui XC90 – un vas de croazieră luxos. Și sigur, după cum dictează imaginea de marcă Volvo.
Verdict
Motorizarea diesel de 235 CP asigură performanțe dinamice suficiente pentru a fi demnă de echiparea sportivă R-Design. Chiar și așa, confortul nu este sacrificat.