Un pasionat Volkswagen transformă un Golf R32 într-o rachetă pe roți: face 0-800 de metri în 17 secunde!
Citește și:
Dacia electrică este pe drum! Anunțul făcut de Renault
Acestea sunt cele mai mari jante puse vreodată pe o mașină sport (VIDEO)
În momentul apariției sale, în 2003, Volkswagen Golf 4 R32 a fost una dintre cele mai capabile hot-hatch-uri de pe piață. A fost prima mașină de serie echipată cu transmisia cu dublu-ambreiaj DSG, iar motorul VR6 de 3,2 litri promitea 241 CP și 320 Nm. Mulțumită sistemului de tracțiune integrală 4Motion cu diferențiale Haldex, Golf 4 R32 putea să accelereze 0-100 km/h în 6,4 secunde.
Acum, aceste cifre de putere sunt găsite în mașini de familie diesel, iar accelerația 0-100 km/h de 6,4 secunde nu mai impresionează pe nimeni: segmentul hot-hatch actual se laudă cu modele care au și 400 de cai-putere (din motoare mai mici) și cu sprinturi 0-100 km/h care se apropie de 4 secunde (Audi RS3 se laudă cu 4,1 secunde, spre exemplu).
Asta nu i-a împiedicat, însă, pe pasionați să lucreze intens pe mașinile pe care le iubesc și să obțină rezultate incredibile. Cum ar fi „Don Octane’ Kevin Buczior, al cărui Golf 4 R32 dispune acum de peste 1.100 de cai-putere și 1.200 de Newtoni-metru de cuplu motor. Cifrele sunt obținute cu aceeași unitate VR6 de 3,2 litri disponibilă și pe modelul original. Clipul nu ne arată cât de rapidă este creația lui Don Octane în sprintul 0-100 km/h, dar ne convinge de abilitățile sale cu alte cifre: prima jumătate de milă cu start de pe loc este atinsă în doar 17,03 secunde, iar viteza cu care trece linia de finiș după 800 de metri este 305,3 km/h. Este genul de mașină pe care chiar nu ai vrea să o provoci la semafor.
Lumea Volkswagen Golf este bogată în astfel de exemple, cu pasionați care-și duc la extrem mașinile, chiar dacă rezultatul final ajunge să aibă foarte puține lucruri în comun cu originalul. Precum ar fi Golful 2 cu 1.233 CP de la Boba Racing.