Revizia de primăvară rezolvă multe dintre problemele cu care iese o mașină din iarnă, cum ar fi direcția și suspensia afectate de frig și gropi, însă pentru schimbarea lichidelor, nu trebuie să aștepți până atunci.
Schimbarea lichidului de parbriz, verificarea lichidului de răcire și a uleiului de motor sunt aspecte pe care le bifează orice șofer, iarna, dar dincolo de ceea ce cunoaștem cu toții, apar și câteva întrebări.
Iată ce alte informații trebuie să afli referitor la schimbarea sau completarea lichidelor în sezonul rece:
Este necesar un ulei de motor mai puțin dens iarna?
Nu și dacă folosești ulei sintetic, care se adaptează la diferite valori de temperatură. În trecut, exista practica de a folosi un ulei dens, vâscos, în sezonul cald, și unul mai subțire, la temperaturi joase, însă, în prezent, uleiurile care au inclusă litera W în denumire (de la winter) oferă informații despre vâscozitatea produsului în condiții de iarnă, ele putând fi utilizate în orice sezon. De exemplu, un ulei 5W30 are indicele de vâscozitate 5, în timpul iernii și 30, vara.
Ce lichide pot îngheța?
Dacă benzina conține un mic procent de etanol, acesta previne înghețul; altfel, e posibil să ai nevoie de un aditiv anti-îngheț pentru benzină sau motorină. Nu trebuie să îți faci probleme referitoare la restul lichidelor, cu o singură excepție: lichidul de parbriz, care trebuie înlocuit cu cel de iarnă, făcut să protejeze instalația de îngheț.
Care sunt uleiurile pe care este important să le schimbi acum?
Lichidul de transmisie și uleiul pentru cutia de viteze sunt adesea neglijate, asta pentru că schimbarea lor se face mai rar, comparativ cu cea a uleiului de motor. Poate fi vorba despre un interval de 2 ani, în cazul unui ulei pentru cutia de viteze, însă, dacă ai mașină cu transmisie automată, această operațiune trebuie efectuată mai des, în conformitate cu fișa tehnică a mașinii.
Iarna este un moment bun pentru a verifica și înlocui, la nevoie, lichidul de frână, indicat prin semnele Min și Max pe rezervorul de lichid. În cazul în care nivelul acestuia este scăzut, este necesară o verificare imediată a frânelor.
Tot acum trebuie să examinăm și lichidul diferențial, o verificare adesea trecută cu vederea la momentul schimbării uleiurilor. Acesta trebuie înlocuit la fiecare 65.000-95.000 kilometri. De obicei, există un singur diferențial, pe spate, dar unele mașini au două diferențiale, separate (față-spate) – un detaliu pe care este bine să îl discuți cu mecanicul.
Sursa foto: Shutterstock.com