Electromotor – Sistemul complet de pornire al unui motor termic este compus din: motor electric de curent continuu alimentat de la bateria de acumulatori, angrenaj cu roţi dinţate, modul electronic de control şi cablaj.
Utilizarea termenului de electromotor se datorează faptului că demarorul este de fapt un motor electric de curent continuu.
Puterea consumată de demaror pentru pornirea motorului termic depinde în primul rând de temperatura exterioară. Cu cât temperatura este mai scăzută cu atât turaţia şi cuplul de pornire trebuie să fie mai mari. Vâscozitatea uleiului de lubrifiere şi temperatura scăzută a aerului admis fac pornirea la rece mai dificilă. Din acest motiv, pe perioadele cu vreme rece, fără o baterie de acumulatori în stare bună, pornirea este anevoioasă sau chiar imposibilă.
Demarorul nu trebuie acţionat timp îndelungat. De obicei, în cazul în care bateria este slab încărcată, pornirea este greoaie iar demarorul acţionat un timp îndelungat. Acest procedeu nu este benefic deoarece duce la uzura prematură a pinionului de angrenare şi a periilor în contact cu colectorul. Pentru o funcţionare optimă a sistemului de pornire bateria de acumulatori trebuie să fie încărcată iar contactele dintre conectorii demarorului şi baterie (datorită curentului mare consumat) să fie curate, fără impurităţi şi pe toată suprafaţa disponibilă.
Electromotor – când trebuie înlocuit şi cât costă
Electromotorul este o piesa prezenta pe orice automobil modern, scopul sau fiind acela de a ajuta la pornirea motorului si de a oferi curent electric consumatorilor. Denumit si demaror, electromotorul este compus dintr-un motor electric si un solenoid. Cel care se strica cel mai des este acel solenoid, ceea ce duce la probleme legate de pornire.
Din fericire, costul unui electromotor nu este chiar atât de mare iar uzura sa nu apare chiar atât de des, însă este bine sa acorzi o atenţie sporita modului în care funcţionează.
O pornire greoaie a autoturismului cu demarorul acţionat un timp îndelungat este primul semn care trebuie luat în considerare. Dacă după verificarea bateriei totul este în regulă cauza trebuie căutată la electromotor.
Chiar dacă electromotorul nu este o piesă foarte costisitoare poate afecta bugetul. În unele cazuri se poate repara prin înlocuirea bobinei de cuplare. Dar cele mai multe service-uri recomandă înlocuirea acestei piese.
Preţurile pentru un electromotor utilizat pentru un model Dacia Logan începe de la 250 lei. Într-un service autorizat manopera poate fi de 200 lei pentru înlocuirea electromotorului.
Vitezometrul te minte! Uite CUM AFLI VITEZA REALĂ a mașinii tale!
De ce nu trebuie să cumperi NICIODATĂ o mașină adusă din Franța