Tot ce trebuie să știi despre verificarea unei mașini second hand înainte de achiziție

vezi galeria foto

Verificarea unei mașini second-hand este cel mai important pas pe care trebuie să-l faci înainte de achiziție. Multe dintre mașinile second-hand scoase la vânzare în România, după ce sunt aduse din țări precum Germania, Olanda, Austria, Belgia și Spania, arată foarte bine, deși au 10-15 ani vechime, dar sub tabla lustruită se ascund, de multe ori, defecte tehnice costisitoare.


De mulți ani statisticile confirmă că românii preferă mașinile second-hand, în special datorită prețului scăzut, riscând totodată să se aleagă cu o rablă în care vor investi mii de euro pentru a o repara. Iată ce trebuie să verifici pentru a te asigura că nu iei țeapă.

Verificarea unei mașini second-hand: exteriorul

Primul pas pe care trebuie să-l faci este să verifici aspectul estetic al mașinii. Dacă mașina este într-o stare bună, toate elementele caroseriei trebuie să se îmbine perfect. Eventualele deformări pe suprafața tablei indică locurile unde mașina a fost lovită. Găurile provocate de coroziune ar putea fi mascate sau astupate cu chit. Dacă a fost chituită bine, nu sunt probleme, dar dacă nu, rugina ar putea să atace pe sub vopsea.


Sfatul nostru este să mergi să vezi mașina dorită pe timpul zilei și nu spre seară. Uită-te atent la caroseria mașinii și încearcă să găsești nuanțe diferite. Dacă ai identificat astfel de zone, întrebă proprietarul de ce a fost nevoit să revopsească zona. În plus, poți folosi și un magnet. Dacă atracția este mică în zona respectivă înseamnă că vopseaua acoperă o zonă reparată cu chit.

Tot în cadrul acestui pas îți recomandăm să te uiți sub mașină. Chiar în locul în care a fost parcată. Astfel vei putea observa scurgeri ale diverselor fluide. Împingeți cu forță cele patru colțuri ale mașinii, deasupra roților. Dacă vehiculul se leagănă mai mult decât ar trebui, înseamnă că amortizoarele nu sunt în cea mai bună formă.


Verificarea unei mașini second-hand: numărul de kilometri

Pentru verificarea numărului de kilometri există mai multe metode. Prima și cea mai simplă este inspectarea volanului, a schimbătorului de viteze și a scaunului șoferului. Dacă pe bord scrie 80.000 de kilometri, iar volanul este „mâncat' sau foarte tocit, există mari șanse ca vânzătorul să ascundă ceva. Din păcate, metoda nu este 100% sigură. Există oameni care nu au grijă de mașina lor, iar astfel de defecte pot apărea relativ repede.


Citește și:

Decizia Guvernului: toate autostrăzile din România vor fi cu taxă

Sicrie pe roți: mii de mașini din România prezintă pericol iminent de accidente

Nu mai plătim taxă de pod când mergem la mare

Românii cumpără pe încredere mașini second hand: doar 15% le verifică în service

Cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

 

Cea de-a doua metodă prin care poți verifica numărul real de kilometri este cu ajutorul cărții de service. Dacă pe bord sunt trecuți 125.000 de kilometri, iar ultima ștampilă din cartea de service este pusă pe o verificare făcută la 200.000 de kilometri, cu siguranță ceva „este putred în Danemarca'.


Dar și această metodă poate să pice. Există multe cazuri în care verificările și întreținerea au fost făcute la „service-uri de cartier', iar pe cartea de service, ultima ștampilă să apară în dreptul a 80.000 de kilometri.

Ultima metodă este cea a verificării numărului de kilometri într-o reprezentanță sau apelarea la un serviciu specializat în verificarea mașinilor duă seria de caroserie.

Verificarea unei mașini second-hand: actele

Cereți întotdeauna să vedeți cartea de identitate a mașinii și certificatul de înmatriculare. Dacă numele din acte e diferit de cel al vânzătorului, întrebați-l motivul, pentru că ar putea fi vorba despre un autovehicul furat. Dacă explicația nu este plauzibilă, renunțați la a mai cumpăra mașina.


Dacă în urma acestor mici verificări totul pare în regulă, următoarea etapă este verificarea amănunțită a mașinii la un mecanic auto. Nu neglijați acest pas, mai ales că statisticile arată că două treimi din mașinile SH vândute în România au avut cel puțin o daună.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE