Apropierea sfârșitului de an suflă în pânzele vânzătorilor de mașini noi din România, care raportează creșteri consistente. Acestea sunt alimentate și de intrarea pe ultima sută de metri a programului Rabla, care s-a încheiat la sfârșitul lui noiembrie, fără perspective de a fi înnoit anul viitor. În aceste condiții, luna octombrie a fost una dintre cele mai bune din ultimii trei ani, fiind foarte aproape de a depăși performanța din iunie anul acesta, când s-au vândut 10.112 mașini.
Astfel, în octombrie au fost comercializate 10.080 de mașini noi, cu 23,5% mai multe decât în luna septembrie și cu 35,4% mai multe decât în octombrie 2014. Per total, în primele zece luni ale anului, vânzările de mașini noi au atins 79.739 de unități, în creștere cu 15,9% față de perioada similară din 2014. Dacia conduce în clasamentul mărcilor, cu 3.444 de mașini comercializate în octombrie, cu 24,6% mai multe decât în septembrie și cu 50,8% mai multe decât în octombrie 2014. În ceea ce privește importurile, liderii de piață sunt Volkswagen, Skoda și Ford, cu 1.021 (+42,6%), 981 (+28,7%) și, respectiv, 637 de unități (37,3%). Pe primele nouă luni ale anului, cea mai mare creștere din Top 10 a fost raportată de Fiat (43,3%), urmat de Dacia (24,4%) și de Toyota (19,8%). Singura scădere din Top 10 a fost înregistrată de Opel (-4,0%).
Pe prima poziție în topul modelelor se află, în luna octombrie, Dacia Logan, cu 1.847 de unități (cu 57,9% mai multe decât în septembrie). Aceasta este urmată de Dacia Duster și de VW Polo, cu 651 și, respectiv, 475 de unități comercializate în octombrie, ceea ce înseamnă o creștere față de septembrie cu 33,4% și, respectiv, 598,5%. În aceste cifre este vizibil contractul cu Poliția Română. Pe primele nouă luni, cele mai vândute mașini în România au fost cele produse la Dacia (Logan, cu 13.379 de unități, Duster, cu 5.366 de unități și Sandero, cu 4.926 de unități). Pe a patra poziție regăsim primul model de import (Skoda Octavia, cu 3.298 de unități).
[table id=548 /]