Chiar și în așteptarea stimulentelor guvernamentale, vânzările de mașini noi au crescut încurajator.
Din experiența anilor trecuți, vânzările de mașini noi erau paralizate în primele luni ale anului, până la debutul programului Rabla. Anul acesta, stimulentele întârzie să apară, fiind în acest moment doar la nivel de discuții teoretice. Cu toate acestea, românii cumpără mașini noi, iar aceasta se vede din rezultatele primelor două luni.
În total, în februarie au fost comercializate 6.426 de mașini noi, cu 25,7% mai multe decât în luna ianuarie și cu 11,2% mai multe decât în februarie 2015. Pe primele două luni ale anului, vânzările de mașini noi au atins 11.537 de unități, o creștere cu 12,2% față de perioada similară din 2015. În februarie, Dacia domină autoritar topul vânzărilor, cu 1.994 de mașini comercializate, în creștere cu 58,5% față de ianuarie, dar cu 4,8% mai puține decât în februarie 2015. În ceea ce privește importurile, liderii de piață sunt Volkswagen, Skoda și Renault, cu 740 (+19,2%), 670 (+19,0%) și, respectiv, 372 de unități (+36,8%). Pe primele două luni ale anului, cele mai mari creșteri au fost raportate de mărcile premium Mercedes-Benz și BMW (+54,8% și, respectiv, +50,3%), pe locul al treilea situându-se Volkswagen, cu o creștere de 35,0%, în ciuda scandalului Dieselgate. Singurele scăderi din Top 10 au fost înregistrate de Opel (-11,1%) și de Dacia (-5,5%). Cu trei modele în fruntea topului vânzărilor, Dacia continuă dominația pe piața internă. Pe prima poziție se situează, în februarie, Dacia Logan, cu 868 de unități (cu 44,4% mai multe decât în ianuarie), aceasta fiind urmată de Dacia Sandero, cu 401 unități (+112,2%) și de Dacia Duster, cu 359 de unități (+128,7%). Cel mai vândut model de import de pe piața românească a fost, și în februarie, Skoda Octavia, cu 282 de unități vândute (-3,1%), urmat pe poziția a șasea de Renault Clio, cu 176 de unități (+33,3%). Pe primele două luni ale anului, cele mai vândute mașini în România sunt produse la Dacia (Logan, cu 1.469 de unități și Sandero, cu 590 de unități). Pe a treia poziție se poziționează primul model din import (Skoda Octavia, cu 573 de unități).
[table id=555 /]