Luna mai 2016 aduce o stagnare a vânzărilor, majoritatea cumpărătorilor amânând momentul achiziției unei mașini până după jumătatea lunii iunie, când s-a dat startul la stimulente guvernamentale. Principalul perdant al acestei situații este producătorul local Dacia.
În această lună au fost comercializate 7.896 de mașini noi, cu 1,8% mai puține decât în luna aprilie și cu 20,9%% mai puține decât în mai 2015. Per total, în primele cinci luni, vânzările de mașini noi au atins 35.889 de unități, cu doar 0,9% mai multe decât în perioada similară din 2015. Dacia rămâne pe primul loc al vânzărilor, dar cu o reducere drastică, raportând doar 1.841 de mașini comercializate în mai, în scădere cu 17,7% față de aprilie și cu 53,4% față de mai 2015. Ca o consecință, cota de piață a Dacia s-a redus dramatic în luna mai 2016, la 23,3% din totalul vânzărilor de autoturisme noi.
În ceea ce privește importurile, liderii de piață sunt Skoda, VW și Renault, cu 847 (+0,4%), 804 (-1,3%) și, respectiv, 794 de unități (+41,8%). Pe primele cinci luni ale anului, cea mai mare creștere a fost raportată de Mercedes-Benz (+43,2%), urmat de Audi (+37,7%) și de Opel (+31,4%). Singura scădere din Top 10 a fost înregistrată de Dacia (-27,8%). Primele două poziții în topul modelelor sunt adjudecate de Dacia. Astfel, pe prima poziție se situează, în luna mai, Dacia Logan, cu 628 de unități (cu 6,1% mai multe decât în aprilie), aceasta fiind urmată de Dacia Duster, cu 438 de unități (-8,6%).
Cel mai vândut model de import de pe piața românească a fost, în luna mai, Skoda Octavia, cu 414 unități vândute (+30,6%), aceasta fiind urmată de Renault Clio, cu 405 unități (cu o creștere de 87,5%). Pe primele cinci luni ale anului, cele mai vândute mașini în România au fost cele produse la Dacia (Logan, cu 3.497 de unități, Sandero, cu 2.206 unități și Duster, cu 1.976 de unități). Pe a patra poziție regăsim primul model de import (Skoda Octavia, cu 1.678 de unități).