Cunoscută sub numele de Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky, Käfer sau Broscuță, mașina nemțească este o parte importantă din istoria automobilistică europeană.
Istoria Beetle-ului începe înainea celui de-al doilea Război Mondial. VW Beetle datorează o mare parte din succesul său inginerului de origine austro-ungară Béla Barényi care, în 1925, concepea un prototip ce avea să stea la baza renumitului model.
O altă influență asupra legendare mașini l-a avut și modelule Tatra T77, T87, apoi versiunea T79, asupra cărora și-a pus amprenta mecanicul austriac Hans Ledwinka. T77 a ieșit pe piață în anul 1934. T87 a ieșit pe piață în 1936 și se bucura de un succes răsunător în Cehoslovacia.
După invazia Cehoslovaciei de către nemți în 1938, producția mașinii a fost oprită. Iar în Germania lua naștere Volkswagen Beetle, o mașină „ieftină și bună”, creația lui Ferdinand Porsche.