(P) Anvelopele auto – 5 noțiuni mai puțin cunoscute șoferilor români

Dacă vrei să îți cumperi un set nou de anvelope, ar fi bine să știi cât mai multe date utile despre cauciucurile respective, pentru a te bucura apoi din plin de utilitatea lor în trafic. Aderenta pe suprafețe umede, controlul bun la curbe luate cu viteză, viteza de viață – toate aceste avantaje pe care un set de anvelope le oferă sunt strâns legate de noțiunile pe care șoferii le au despre aceste piese auto.

Așadar, fă-ți bine temele înainte de a cumpăra cauciucuri noi, pentru că nimic nu se compară cu o decizie de cumpărare inspirată, indiferent de piesa auto despre care vorbim. Astăzi ne vom ocupa de câteva noțiuni mai puțin cunoscute șoferilor români, ce au legătură cu anvelopele auto și care contribuie din plin la un drum sigur, indiferent de condițiile din trafic. Să începem:

  1. Stratul amortizor al unei anvelope auto
  2. Presiunea cu azot a unei anvelope
  3. Peretele lateral (flancul) al anvelopei
  4. Suprafața de alunecare a unei anvelope
  5. Carcasa unei anvelope auto

1.  Stratul amortizor al unei anvelope auto

Stratul amortizor este o zonă intermediară, ce face legătura între suprafața de alunecare a unei anvelope auto și carcasa acesteia. Este alcătuita dintr-o masă compactă de straturi de cabluri, ce ajută la o conexiune excelentă între carcasă și suprafața de alunecare. De asemenea, stratul amortizor al unei anvelope protejează carcasa împotriva șocurilor întâmpinate pe drum, reducând pe cât de mult posibil aceste impacturi.

2. Presiunea cu azot a unei anvelope

Nu reprezintă altceva decât o alternativă pe care șoferii o au la presiunea cu oxigen a cauciucurilor. Din punctul de vedere al experților, presiunea cu azot vine la pachet cu o serie de avantaje de care este bine să ții cont:

  • Temperatura mai mică a anvelopei, în timpul mersului
  • Confort sporit pentru drumuri scurte sau lungi
  • Indice de pierdere a presiunii mult mai mic
  • Durată de viață mai mare a anvelopei

3. Peretele lateral (flancul) al anvelopei

Între talon și partea laterală a unei anvelope este localizat flancul, o zonă compusă dintr-un strat de cauciuc de o flexibilitate mult mai ridicată. Peretele lateral al unei anvelope auto se află în continuarea suprafeței de alunecare, pe laterala carcasei și poate fi identificat extrem de simplu, pentru că pe lungimea sa se află inscripționate denumirea și caracteristicile anvelopei respective.

4. Suprafața de alunecare a unei anvelope

Suprafața de alunecare a unui cauciuc auto reprezintă partea care intră în contact direct cu suprafața carosabilului. Acest lucru impune o structură aparte a acestei zone: stratul de cauciuc este mult mai masiv, iar sarcina este mult mai mare.

Pe întreaga lungime a suprafeței de alunecare se află șanțuri și creste, menite să protejeze carcasa anvelopei auto de șocuri exterioare și oferind în același timp o aderență sporită, mai ales în condiții de carosabil alunecos. În funcție de modelul suprafeței de alunecare, putem discuta despre 4 categorii distincte de anvelope auto: all-season, pentru vară, pentru iarnă, pentru teren accidentat.

5. Carcasa unei anvelope auto

Am tot menționat în rândurile de mai sus de carcasa anvelopei auto, însă despre menirea sa în întreaga structură a unui cauciuc, afli chiar acum din rândurile următoare. Carcasa este componenta anvelopei ce preia cea mai mare parte din greutatea unui autoturism.

Poate fi formată din unul sau mai multe straturi cauciucate, ce mențin presiunea internă a anvelopei, transmițând în același timp sarcinile forțelor exterioare. În funcție de utilitatea autovehiculului respectiv, numărul de straturi interioare ale carcasei poate varia de la 1 (mașini mici și ușoare) la 16 (camioane cu gabarit ridicat, mașini agricole etc)

Cauți un set de anvelope pentru mașina ta? Atunci intră chiar acum pe autohut.ro și comandă online cele mai bune cauciucuri pentru nevoile tale. Găsești cauciucuri auto de la Autohut pentru absolut orice sezon, indiferent de marcă, indiferent de specificații tehnice.

Indiferent de piesa auto pe care o comanzi online de pe autohut.ro, livram în cel mai scurt timp posibil la adresa pe care ai specificat-o în comandă, pentru ca tu să te bucuri cu fiecare drum de o mașină sigură, pe care întreaga ta familie să se poată baza.

    Stefan spune:

    Tovarasa jurnalista, chiar daca traduci din germana, ar fi bine sa te informezi care sunt expresiile corecte in limba romana. Ca sa nu vorbim despre constructia unei propozitii in limba romana…………..
    Deci, in limba romana nu exista „suprafata de alunecare”……………deoarece cauciurile/anvelopele unei masini nu luneca ci ruleaza 😉
    In cazul in care luneca , inseamna ca a aparut o problema, care poate pune in pericol viata conducatorului auto ( nu sofer, pentru ca sofer este acela care practica meseria de sofer, la fel ca si un inginer, medic,jurnalist, etc.etc)
    Deci, nu exista suprafata de alunecare, numai suprafata de rulare 😉

Adaugă un comentariu