În vremurile noastre, tot mai multe familii se confruntă cu dilema de a găsi cel mai potrivit loc de odihnă pentru membrii mai în vârstă ai familiei. Cu durata de viață crescând și în condițiile în care generația tânără este din ce în ce mai prinsă cu responsabilitățile zilnice, căminele de bătrâni au devenit o soluție tot mai populară. Aceste instituții de îngrijire oferă o varietate de servicii care ajută la îmbunătățirea calității vieții persoanelor în vârstă. Calitatea acestor servicii depinde foarte mult însă și de personalul angajat în cadrul acestora.
Personalul din cadrul căminelor de bătrâni cuprinde o gamă largă de profesii. Fiecare angajat si colaborator joacă un rol esențial în funcționarea eficientă a instituției și în asigurarea unui nivel ridicat de îngrijire pentru rezidenți. Printre aceștia se numără medicii, asistenții medicali, terapeuții, asistenții sociali, personalul de suport și întreținere, precum și personalul administrativ. Toți acești angajați trebuie să aibă competențe adecvate, experiență, dar și o atitudine empatică și respectuoasă față de rezidenți.
Există fără îndoială numeroase astfel de instituții, în special în sectorul privat, care dispun de tot personalul necesar astfel încât seniorii să ducă o viață lipsita de griji în fiecare zi. Acest personal diferă desigur, de la un centru la altul, și în funcție de tipul acestuia și de serviciile pe care le oferă. În timp ce unele oferă doar cazare și asistență în sarcinile de zi cu zi altele au incluse și centre medicale sau oferă posibilitatea de cazare a persoanelor cu nevoi speciale, fiind nevoie astfel de personal de specialitate pentru astfel de situații.
În principiu, cele mai comune poziții pe care le găsim în centrele pentru seniori sunt cele de medici și asistenți medicali, cele de terapeut, personal pentru asistență socială și desigur, personalul de suport și întreținere, existent în orice tip de centru pentru persoane în vârstă. Aceștia din urmă se ocupă de numeroase aspecte ce țin de mesele rezidenților, curățenie, reparații, întreținere și multe altele și sunt astfel cel mai mult în contact cu seniorii am putea spune.
AsertivO este un senior center complet din punct de vedere al dotărilor sociale și medicale precum și al personalului specializat care sta mereu la dispoziția vârstnicilor. Creat din dorință de a le oferă acestora posibilitatea de a locui într-un cadru familial și primitor, unde să nu simtă greutățile vieții aduse de vârstă înaintată, acest cămin a pus încă de la început accentul pe calitate și pe elementele necesare creării unui astfel de mediu.
Să vorbim pe scurt despre fiecare dintre pozițiile mai sus menționate astfel încât să avem și o înțelegere mai bună a fiecărui angajat al acestui centru pentru seniori.
– Medicii și asistenții medicali sunt o parte vitală a oricărui cămin de bătrâni. Aceștia sunt responsabili cu administrarea tratamentelor medicale, monitorizarea stării de sănătate a rezidenților și oferirea de îngrijire de specialitate în cazul bolilor cronice sau acutizărilor. Este important că aceștia să aibă competențe în geriatrie și să înțeleagă complexitatea problemelor de sănătate cu care se confruntă persoanele în vârstă.
– Personalul terapeutic, cum ar fi fizioterapeuții și terapeuții ocupaționali, are de asemenea un rol crucial. Ei lucrează pentru a menține sau îmbunătăți mobilitatea și autonomia rezidenților, lucrând adesea în strânsă legătură cu asistenții medicali și medicii. Alături de echipamentele necesare, vârstnicii pot avea un stil de viață mai sănătos și mai activ.
– Asistenții sociali joacă un rol cheie în asigurarea bunăstării emoționale a rezidenților în căminele de bătrâni. Aceștia ajută rezidenții să se adapteze la viața în cămin, oferă suport în cazul problemelor emoționale sau de relaționare și facilitează comunicarea între rezidenți și familiile acestora.
– Personalul de suport și întreținere, de la bucătari până la personalul de curățenie, joacă de asemenea un rol esențial. Ei se asigură că spațiile de locuit sunt curate, confortabile și sigure, iar mâncarea este sănătoasă și adaptată nevoilor rezidenților.
– Nu în ultimul rând, personalul administrativ, se asigură de buna funcționare a căminului. Aceștia coordonează echipa, se ocupă de aspectele financiare și legale și se asigură că toate standardele de calitate și siguranță sunt respectate.
Se fac de asemenea în mod constant angajari camin de batrani atunci când este nevoie de mai mult personal sau anumite poziții nu sunt suplinite. Și desigur, se caută întotdeauna persoane cu experiență astfel încât rezidenții să aibă parte de cele mai bune servicii și de un mediu curat, modern și comod. A lucra cu oamenii este un lucru pe care multe persoane îl preferă. Asta pentru că un astfel de job le oferă posibilitatea de a socializa în mod constant, de a-și îmbunătăți aptitudinile de comunicare și socializare, de a empatiza cu ceilalți, de a învăța în mod constant lucruri noi dar mai mult de atât, de a le fi aproape bătrânilor în fiecare zi, acolo unde vorbim despre un astfel de centru pentru seniori.
Astfel, ne dăm seama că un cămin de bătrâni de calitate necesită o echipă diversă și bine pregătită, care să lucreze împreună pentru a asigura o îngrijire cuprinzătoare și de calitate pentru persoanele în vârstă. Alături de dotările necesare, personalul bine instruit, dedicat și specializat este absolut necesar astfel încât vârstnicii cazați în cadrul căminului să aibă o viață ușoară, confortabilă și să poată primi în permanență asistență atunci când este nevoie. Alegând centrul AsertivO, seniorii au parte de un stil de viață se o calitate incomparabilă, într-un cadru modern, sigur și complet din orice punct de vedere.