Volanul de Aur este cea mai importanta competitie de profil auto din Europa. La ea participa cititorii celor 28 editii europene ale Auto Bild, care aleg masinile finaliste. Acestea sunt evaluate de un juriu de experti, ziaristi, celebritati si piloti de curse, care stabilesc ordinea finala.
Anul acesta, competitia Volanul de Aur a ajuns la a 38-a editie. Cu peste 40 milioane de cititori, revistele grupului Auto Bild formeaza cel mai mare juriu din lume. La editia 38 participa 48 masini.
Va prezentam in continuare regulile competitiei:
- La Volanul de Aur participa numai noutatile din anul respectiv pe plan european. Daca o masina nu se vinde in Romania, nu inseamna ca ea nu poate participa, atat timp cat se vinde in alte tari din Europa. Nu sunt acceptate facelifturi si motorizari noi, ci doar modelele absolut noi.
- Masinile sunt impartite pe sase clase. Este vorba de trei clase standard si inca trei clase de nisa. Daca nu sunt noutati suficiente in anumite clase intr-un an, se contopesc doua clase intr-una. Astfel, in acest an avem clasa mica/compacta, clasa medie si clasa mare/lux. Clasele nisa sunt reprezentate anul acesta de segmentul monovolume, SUV-uri si coupe/cabrio.
- Cititorii din fiecare tara acorda votul lor pe baza preferintelor. Fiecare cititor alege o masina preferata la fiecare clasa. Pe baza votului cititorilor romani se aleg masinile castigatoare pe plan national.
- Voturile cititorilor din toate tarile europene se cumuleaza si rezulta un clasament pe Europa. Primele 5 masini la fiecare clasa se califica in finala mare. Exceptie face clasa mare/lux, unde nu sunt cinci masini participante in acest an si astfel toate cele patru se califica in finala. Nu este obligatoriu ca o masina invingatoare intr-o tara sa intre automat in finala. In finala intra masinile care au adunat cele mai multe voturi in Europa.
- Finala va avea loc la inceputul lunii octombrie pe poligonul de teste de la Balocco, Italia. Aici masinile vor fi evaluate de un juriu larg care cuprinde: ingineri, piloti de curse, celebritati si redactorii sefi de la editiile europene ale Auto Bild. Acest juriu desemneaza invingatorii la clasele mica/compacta, medie, clasa mare/lux si SUV. Tehnicienii evalueaza calitatea de fabricatie, protectia fata de mediu, siguranta, raportul pret/putere si usurinta reparatiilor. Pilotii de curse evalueaza motorul, trenul de rulare, manevrabilitatea si placerea in conducere. Starurile se pronunta asupra designului, spatiului interior, confortului scaunelor, modularitatii, vizibilitatii si ergonomiei. Iar redactorii sefi evalueaza confortul la drum, ergonomia, nivelul de zgomot, performantele dinamice, tinuta de drum si sistemele de asistenta.
6. Juriul de specialitate nu va testa si masinile din clasele monovolume si coupe/cabrio. Clasamentul acestora va fi stabilit exclusiv pe baza votului centralizat al cititorilor.
Concursul se desfasoara pe facebook (https://www.facebook.com/