Interviu – Rodica Ionescu, PR Manager la Trust Motors
Energia ei efervescentă și vivace umple imediat încăperea în care intră. Rodica nu dorește să pară ceea ce nu este și nu dorește să placă la toată lumea, ea este fix așa cum este, directă, energică, witty. Și o placi instant tocmai fiindcă este așa! Fix ca și cum ai bea un vin bun, fin, sec. Vinul cel mai bun nu are nevoie de dulceață pentru a fi apreciat la justa valoare – ba, dimpotrivă, dacă ar fi dulce, n-ar mai fi așa bun!
Cine este Rodica Ionescu şi ce o recomandă din punct de vedere profesional, dar și personal?
Sunt de profesie PR și de calitate om. Activez în domeniul PR de peste 15 ani și am studiat Relații Publice și Publicitate la FJSC.
Cum ai ajuns să lucrezi în industria auto și să ocupi poziția de PR Manager la Trust Motors? Ce te-a inspirat să te dedici acestei profesii?
Am făcut cunoștință cu Trust Motors în cadrul lansării naționale a modelului Peugeot 3008 și cred că a fost afinitate la prima vedere. După o zi de test, când a trebuit să îmi spun părerea despre produs, am răspuns mai mult din punct de vedere al expunerii mărcii pe piața din România decât tehnic. De aici până la parteneriatul actual au mai fost doar câțiva pași.
M-au ajutat mult personalitatea și creativitatea mea. Trebuia să fac ceva constructiv cu ele și am ales PR-ul. Deși trebuie să recunosc că am și afinități conexe precum Radio sau Advertising.
Care a fost parcursul carierei tale?
Parcursul carierei mele a fost unul absolut normal, cu pași mici și stabili. Am început în FMCG, industrie în care am avut norocul să lucrez, să fiu modelată și îndrumată de un lider. Perioada aceea a construit bazele mele profesionale și umane. Au urmat industrii diferite însă același job. În industria auto, la Trust Motors, activez de aproape șapte ani.
Cum ai ajuns să performezi și cum ți se pare domeniul auto? Cum a fost trecerea de la un domeniu la altul?
Domeniul auto este total atipic față de orice alt domeniu în care am activat. Dacă celelalte aveau elemente comune, cel auto nu are multe lucruri în comun cu restul domeniilor. Performanța, în cazul meu, are la bază o echipă stabilă, muncă, devotament și autodezvoltare constantă. Pentru a face performanță, indiferent de profesie sau domeniu, ai nevoie de provocări. Când ceea ce faci nu te mai provoacă sau dezvoltă, înseamnă că misiunea ta acolo s-a terminat. Iar în acele momente, schimbările sunt bune, te ajută să mai urci o treaptă pe scara evoluției.
Cum arată o zi normală din viaţa ta? Cum găsești armonie între viața personală cu cea profesională?
Ca noi toți, am trecut prin etape și etape, atât profesional, cât și personal. Pe parcursul acestor etape am învățat că secretul stă în echilibru, astfel îmi echilibrez eforturile între timpul petrecut la job și cel personal. După perioade grele sau epuizante la birou, îmi iau câteva zile libere pentru a mă reseta. La fel fac și în timpul zilelor săptămânii – prima parte a zilei mi-o petrec la birou, iar seara ies la cină, la shopping, fac sport, merg la salon sau orice altă activitate care îmi păstrează zâmbetul pe buze și liniștea.
Ce maşină ai condus prima dată şi cum a fost acea experienţă?
La răspunsul acesta nu te aştepţi, însă este 100% real – un Peugeot 206 cumpărat de la Eurial Militari. Zâmbesc chiar și acum când povestesc. Am avut multe aventuri cu mașina aceea!
Şofezi de nevoie sau de plăcere? Care este senzaţia ta când eşti la volan?
De plăcere, clar! Îmi place enorm de mult să călătoresc, iar faptul că am un mijloc de transport pentru a pleca oricând îmi doresc sau simt îmi oferă liniște.
Ce mașină conduci acum şi de ce?
E greu să răspund, deoarece testez constant modelele mărcilor pe care le reprezint în România. Așadar, e posibil ca de fiecare dată când ne întâlnim să vin cu altă mașină.
Care este maşina visurilor tale?
Îmi plac foarte tare mașinile mici și sport, nu pentru caii-putere de sub capotă, ci datorită liniilor de design și a faptului că am o vizibilitate mai bună la volan.
Ce lecţii ai învăţat la volan?
Dont drink and drive, poartă centură, ia în calcul și ceilalți participanți la trafic când conduci.
Care sunt provocările pieței din România, din perspectiva bradurilor auto pe care le reprezinţi?
De-a lungul celor șapte ani am trecut prin multe provocări. Am trecut prin pandemie, prin criza conductorilor, prin întârzieri de producție. Acum suntem în tranziție economică națională, fapt care afectează toate industriile, inclusiv industria auto. Această perioadă schimbă obiceiuri și comportamentul consumatorului, așa că trebuie să ținem pasul și să ne adaptăm mesajele și campaniile la noul context.
Are piaţa auto din România vreun avantaj specific?
Fiecare piață are plusuri și minusuri, unul dintre elementele care ajută industria auto este programul Rabla susținut de AFM.
Care este automobilul din portofoliul Trust Motors cu cel mai puternic factor de inspirație pentru tine?
Prima marcă cu care am avut contact a fost marca Peugeot, însă îmi place să cred că așa cum un părinte oferă la fel de multă dragoste și atenție tuturor copiilor săi, aşa și eu îmi găsesc inspirație în diferite elemente sau modele ale fiecărei mărci din portofoliu – PEUGEOT, CITROËN, OPEL, DS.
În viitor, digitalizarea și conducerea autonomă ar putea șterge o parte din ceea ce considerăm astăzi ca fiind relația om-automobile. Este automobilul pe cale să-și piardă locul în percepția și stilul nostru de viață? Cum vezi această situație?
Istoria ne învață despre schimbare, dacă ne uităm în trecut și alegem un model al anilor ‚50 vedem clar diferențele. De la suspensii, direcţie, motor, design, tehnologie, combustie, sunt multe elemente schimbate. Schimbarea aduce cu sine teamă, însă aduce și soluționarea unor nevoi. Evoluția automobilului este strâns legată de evoluția societății, a omului și a nevoilor lui. Deci, cred că mereu va exista o legătură strânsă între om și automobil.
Crezi că viitorul va aduce unele schimbări de design în gama de modele pe care o cunoaștem astăzi? De exemplu, ne temem că în timp funcționalitatea va deveni mai importantă decât partea estetică a automobilului.
Dacă facem același exercițiu ca mai sus, putem observa că mereu a existat un echilibru, cu mici discrepanțe, de-a lungul timpului.
Crezi că luxul trebuie să meargă mereu împreună cu bogăția sau opulența evidentă?
Cred că ţările din sud-estul Europei au un apetit aparte pentru a arăta și demonstra vizibil cine sunt și ce statut social au. Eu personal cred că luxul înseamnă educație, bun-simț și discreție.
Ce inițiative de relații publice ți-ați asumat și de care ești mândră în ceea e privește promovarea brandurilor auto Opel, Citroen, Peugeot și DS?
Toate acțiunile au fost importante și după fiecare, în urma unei analize personale, am realizat unde ar trebui să finisez. Una dintre acțiunile de care îmi aduc aminte imediat este lansarea în România a mărcii DS.
Care este drive-ul tău, motivaţia ta de a merge mai departe? Ce anume te face să trăieşti fiecare zi cu plăcere?
Mie îmi place să trăiesc, mă trezesc bucuroasă în fiecare zi. Am avut etape și situații care mi-au schimbat total viziunea și percepția asupra vieții. Majoritatea oamenilor trăiesc în trecut sau în viitor, regretând sau visând, mie îmi place să mă bucur de ce am și trăiesc astăzi. Iau în calcul și celelalte două timpuri, însă nu le las să mă afecteze, la fel cum nu las sau păstrez în jurul meu oameni prieteni cu „nu se poate'. Îi prefer pe acei prieteni cu „hai să găsim o soluție!'
Ce planuri de viitor ai?
Cred foarte tare în expertiza specialistului, de aceea vreau să fiu din ce în ce mai bună în ceea ce fac. Comunismul a dezvoltat gândirea „omului bun la toate'. Eu vreau să fiu bună în domeniul meu!