În ultimii ani, discuțiile despre mașini electrice nu mai sunt o excepție, ci o normalitate. Tesla a generat impulsul de care aveau nevoie constructorii auto, iar aceștia par să se fi trezit dintr-un somn adânc. La Salonul Auto de la Paris nu am văzut doar concepte electrice care nu au nicio finalitate în afară de cea de a strânge aplauze, ci studii care prefigurează game întregi de mașini electrice.
Pentru a ne prezenta viitorul electric al mărcii, Mercedes-Benz pune bazele unui nou brand, similar cu ceea ce a făcut BMW cu modelele i. S-ar putea spune că pasul spre mobilitatea electrică totală este făcut destul de târziu, dar se pare că Mercedes a dezvoltat fundația unui plan extrem de solid, atât ca diversificare a gamei, cât și ca integrare de tehnologie modernă. Deși mulți au zis că BMW s-a hazardat în momentul lansării sub-brandului i, se pare că piața a fost mai mult decât deschisă să înghită modele electrice performante cu valențe premium.
Succesul bavarezilor i-a convins și pe cei de la Volkswagen, aflați într-o căutare avidă de a-și curăța numele de urmările scandalului Dieselgate. Conceptul prezentat de ei, I.D., este similar ca idee vedetei din standul Mercedes. I.D. are rolul de a pune bazele mobilității electrice într-un mod coerent, cu un brand dedicat. Și peste toate acestea, declarația șefului Volkswagen, Herbert Diess, spune tot – Cât timp mai continui cu motorul termic, nu ai nicio șansă să concurezi cu noii sosiți.’ (referindu-se la Tesla și Google).