„Cea mai bună mașină din lume’. Acum mai bine de opt decenii, când acest titlu cu greutate era asociat cu maiestuoasele modele Rolls-Royce, garantând nu doar luxul absolut, dar și o fiabilitatate impecabilă. Într-o perioadă în care infrastructura rutieră era de multe ori aproape inexistentă, limuzinele britanice erau capabile să își ducă nobilii pasageri la destinație de fiecare dată.
Exigențele sunt altele astăzi. Fiabilitatea este în continuare esențială, însă mașinile au devenit bunuri consumabile, care oricum se degradează moral cu mult înainte de a îmbătrâni tehnic. Mult mai importantă este tehnologia. Iar când vine vorba de acest capitol, cele mai luxoase modele Mercedes-Benz au fost mereu un portal prin care tehnologia viitorului traversează în prezent. Probabil că șoselele ar fi mult mai sărace și cu certitudine mai puțin sigure dacă Clasa S nu ar fi dirijat cu mână fermă evoluția sistemelor de siguranță activă și pasivă. Iar asta face ca cea de-a noua (sau a șasea, depinde pe cine asculți) generație a limuzinei germane să fie capabilă să evite sau măcar să reducă pe cât posibil urmările unui impact frontal sau chiar pe cele ale unuia venit din spate, să preia controlul volanului și să se conducă aproape autonom pe autostradă, urmărind marcajele rutiere și traficul înconjurător sau să se parcheze singură, simplificând mult viața șoferului.
Sunt semne clare că Mercedes-Benz a dezvoltat această mașină cu gândul la pasagerii din spate. Versiunea „de bază’ a Clasei S este cea cu ampatament lung, iar dacă viitorul proprietar nu vrea să-și complice existența cu o mașină de 5,24 m, poate opta pentru cea scurtă, care măsoară 5,11 m. Și cum Mercedes-Benz consideră că luxul merge mult mai bine cu un topping de tehnologie, ușile pasagerilor spate au mai multe butoane decât dispun alte mașini în întreg habitaclul. Pur și simplu nu ai cum să te plictisești „pe banchetă’ într-un Clasa S echipat corespunzător. Asta dacă nu îți place să fii tu cel care își conduce mașina, caz în care îi vei lăsa pe alții să trăiască postura de înalt demnitar și te vei bucura de fiecare kilometru parcurs în minunata limuzină.
Într-o lume în care trendurile schimbă ierarhii, iar nume mari dintr-un spectru larg de domenii au fost date uitării, Mercedes-Benz încă înseamnă ceva. Iar când te urci – acesta este cuvântul, pentru că nicio limuzină în care ai o poziție foarte joasă de conducere nu-ți oferă același statut – la volanul Clasei S, în câmpul tău vizual intră un mic detaliu care îți reconfirmă de fiecare dată că meriți să te bucuri de viață: steaua cu trei colțuri de pe capotă. Este incredibil câtă energie pozitivă îți poate transmite acest simbol al mărcii, epatând un sentiment reconfortant de supremație de fiecare dată când îți conduci prețioasa limuzină.
Însă aceeși tehnologie care face din Mercedes-Benz Clasa S o vitrină hi-tech a prezentului este și cea care poate știrbi din succes. Germanii au mai avut o experiență nefastă cu o mașină de lux infuzată cu spuma tehnologică a momentului, care nu s-a putut impune în fața unor modele aparent mai simple, care care reușeau să transmită mult mai bine caracterul exclusivist al unei mașini scumpe. Așa că acum nu și-au putut permite nicio scăpare și s-au asigurat că tehnologia de ultimă oră este învăluită într-o prestanță de necontestat. Se vede de-afară, se simte și pe dinăuntru. Indiferent de statut, stil de viață și repere automobilistice, Mercedes-Benz Clasa S este distinct și întru totul impecabil. Poate că există chiar și mai mașini mai luxoase de-atât, însă niciuna nu se potrivește mai bine titlului răsunător. S-ul chiar este cea mai bună mașină din lume.