În 2020, peste 2.000 de români, în ciuda fricii și incertitudiii generate de pandemie, au ales să-și cumpere o mașină electrică.
„Revoluția industrială verde’, cum a numit-o premierul englez Boris Johnson, referindu-se aici la faptul că din 2030 în Marea Britanie nu se vor mai vinde mașini cu motoare termice, pare că prinde amploare și în România. În 2021, numărul de mașini electrice vândute tinde să se apropie de 10.000 de unități.
Această cifră poate părea mică prin comparație cu cu numărul de mașini vândute cu motoare termice, dar este un început promițător, al unei schimbări care nu mai poate fi oprită.
Ce facem însă cu marea masă de cumpărători care nu își permit o mașină electrică? Probabil că se vor îndrepta spre piața second-hand. Dar și acolo, prețurile sunt încă mari, plus că piața se schimbă foarte repede, apar modele noi cu tehnologie modernă și baterii mai puternice.
Atunci, ce alegem, electrică second-hand relativ scumpă si cu riscurile aferente sau una nouă cu tehnologie actuală în leasing și fără griji? Dar dacă după ce am cumpărat descopăr că nu este modelul potrivit pentru mine?
Ei bine, piața financiară ține pasul cu schimbările rapide din tehnologie și vine cu o a treia soluție, parcă inspirată din ofertele la telefoane mobile, numită Abonamentul pentru Mașini. Abonamentul nu presupune plata unui avans, iar valoarea lunară acoperă costurile asociate utilizării mașinii, mai puțin carburantul.
Costul depinde de modelul ales și se poate face pentru o perioadă cuprinsă între 3 și 12 luni. Produsul este nou și vine deocamdată doar pentru mașinile aparținând grupului Volkswagen și distribuite prin intermediul rețelei Porsche România.
Dar sunt convins că modelul va fi repede preluat și de ceilalți jucători din piață, iar prețurile vor fi din ce în ce mai atractive. Desigur, vom mai discuta despre acest subiect în articole viitoare și vă vom ține la curent cu schimbările, avantajele și dezavantajele acestui tip de produs financiar.