Ca să dai peste cap funcția de analiză de trafic în timp real de la Google Maps nu îți trebuie neapărat cunoștințe IT, ci – așa cum ni s-a demonstrat aici – un număr generos de telefoane mobile.
Citește și:
Mașinile moderne, din ce în ce mai ușor de furat. Care este cea mai mare vulnerabilitate
Sunt cheile clasice pe cale de dispariție? Iată ce poate să facă acum „cheia virtuală’
18 secunde: Atât durează să „spargi’ o mașină cu acces și pornire fără cheie
Ce au văzut șoferii pe un ecran publicitar de pe o autostradă întrece orice măsură | VIDEO
Cu toate că fiecare își știe bine drumul zilnic de la birou până acasă, preferă să folosească aplicațiile de analiză a traficului în timp real. Unul dintre motive este estimarea de timp necesară parcurgerii traseului. Altul – poate mai important – este urmărirea unei rute altenative, pe care de regulă aceste aplicații îl oferă. Asta duce, desigur, la popularea unor străzi de cartier care altfel ar fi foarte tranzitate. O consecință este starea de discomfort adusă rezidenților zonei – pentru că unde sunt mașini există și noxe, dar și poluare fonică.
Cu toate că experimentul susținut de artistul german Simon Weckert pe străzile din Berlin a avut alt rol, acesta poate fi reprodus și cu scopul de a-ți „proteja’ de aglomerație străduțele din cartier. Tot ce trebuie să faci este să aduni multe telefoane. Simon a rugat pe cineva să plimbe un căruț cu 99 de telefoane mobile pe străzi din metropola germană, pentru a demonstra că și tehnologia avansată își are limitele sale.
Telefoanele aveau aplicația Google Maps pornită, firește. Asta a făcut ca aplicația de trafic Google să înregistreze mișcarea lentă a acestora ca un ambuteiaj în trafic, ceea ce a dus la înroșirea traseului parcurs de căruțul plin de telefoane. Iar aceasta de regulă are ca rezultat sugerarea de rute alternative tuturor șoferilor ai căror itinerarii includeau segmentul de drum înroșit.
În București – al patrulea cel mai aglomerat oraș din Europa – o astfel de măsură ar fi zadarnică: este dej atât de aglomerat încât orice rută ai alege, vei ajunge să stai în trafic. Mult.