Mercedes-Benz intră pe un teritoriu complet nou în era lor modernă. Deși au mai existat versiuni de caroserie similare, acesta este primul pick-up adevărat din istoria mărcii.
Chiar dacă astăzi vedem doar o versiune concept, modelul de serie este în faza finală de testare și va fi prezentat anul viitor, când vor debuta și vânzările. Având ca bază tehnică Nissan Navara, Mercedes-Benz X-Class Concept este setat de la zero pentru a ține cont de valorile mărcii și se încadrează în segmentul mediu al pick-up-urilor, unde va concura direct cu modele precum Volkswagen Amarok sau Toyota Hilux. Însă Mercedes-Benz ridică ștacheta în ceea ce priveste confortul la rulare, rafinamentul și luxul de la interior, fiind primul constructor premium care intra în acest segment.
Publicul țintă căruia i se adresează viitorul model de serie este format din clienții care doresc un vehicul premium, dar au înclinații spre aventură, dețin proprietăți în zone situate departe de aglomerațiile urbane, dar și familiilor și proprietarilor de companii care au nevoie de acces în zone greu accesibile. Și toate acestea îmbrăcate în haine de pick-up premium care nu face rabat de la valorile mărcii.
Interiorul este finisat la standarde pe care nu le-am văzut până acum la un pick-up, cu piele pe bord, cusături fine, un sistem multimedia de înaltă performanță și o grafică similară oricărui alt model al mărcii pentru sistemul de navigație.
Chiar dacă informațiile oficiale despre partea tehnica aproape că lipsesc, știm deja că viitorul model de serie va fi disponibil în versiuni cu tracțiune integrală nepermanentă, permanentă sau doar cu transmisie spate. De asemenea, va exista un reductor și posibilitatea de a bloca diferențialul central și cel spate. Din punct de vedere al motorizărilor, Mercedes-Benz X-Class va dispune de propulsoare diesel și benzină cu patru cilindri, dar și de un V6 diesel de mare putere, anuntat ca referinta în segment. În ceea ce privește transmisiile, Mercedes promite atât cutii de viteze manuale, cât și cutii de viteze automate. Sarcina utilă va ajunge până la valoare de 1,2 tone, iar cea remorcabilă la 3,5 tone.
Lansarea este prevăzuta pentru finalul anului viitor, când vom afla și prețurile pentru piața din Romania.
Din punct de vedere al echipamentelor, versiunea de serie va putea fi comandată cu un pachet complet de sisteme de siguranță, faruri și stopuri cu tehnologie LED și un sistem multimedia de ultima generație.