Cea mai puternică motorizare disponibilă pe CX-3 adaugă mai mult caracter crossoverului Mazda.
Este ușor să ne imaginăm CX-3 ca devenind noul bestseller al gamei japonezilor din Hiroshima, cifrele arătând un nivel al vânzărilor destul de apropiat de al Mazdei 3. Micul crossover are multe atuuri de partea sa, începând chiar cu designul extrem de reușit. Cunoaștem CX-3 deja din test drive-urile anterioare, dar nu am condus până acum motorizarea de vârf pe benzină.
Fișă tehnică
Motor: L4, benzină, cilindree 1998 cmc • Putere maximă 150 CP/6000 rpm • Cuplu maxim 204 Nm/2800 rpm • Transmisie: integrală, cutie de viteze manuală cu 6 trepte Dimensiuni: L/l/h 4275/1765/1535 mm • Ampatament 2570 mm • Portbagaj 350-1.260 litri • Performanțe: 0-100 km/h 8,7 sec • Viteză maximă 200 km/h • Consum mediu 6,4 l/100 km • Emisii CO2 150 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 22.490
În cazul acesteia, Mazda a optat pentru o soluție tehnică mai puțin populară astăzi, pe care o numește „rightsizing. Este vorba de un motor aspirat de 2,0 litri, care dezvoltă 150 CP. Tehnologia Skyactiv înseamnă că acesta are un raport de compresie neobiînuit de mare (14,0:1), pentru o eficiență energetică deosebită. Fiind privită ca o soluție de vârf în gama CX-3, aceasta este disponibilă exclusiv cu sistem de tracțiune integrală și doar pe echipările superioare Revolution și Revolution Top. Cum schimbă această combinație rețeta CX-3?
Chiar de la primele apăsări ale pedalei de accelerație, acest CX-3 și arată caracterul. Răspunsul este prompt, fără întârzierea caracteristică motoarelor turbo, dar și cu un cuplu ceva mai anemic în zona inferioară de turații, ceea ce te îndeamnă să retrogradezi frecvent. Aceasta nu este o problemă, timoneria cutiei de viteze fiind precisă și plăcută. În plus, motorul te gratulează cu un sunet impresionant, un caracter mai potrivit în cazul unei sportive decât în cazul unui crossover de oraș.
Mazda CX-3 Skyactiv-G 150 AWD – caracterul on-road trebuie apreciat
Cu o gardă la sol de 155 mm, nu ne așteptăm ca tracțiunea integrală să aibă un cuvânt greu de spus în off-road, dar pe șosea contribuie semnificativ la plăcerea conducerii. Aceasta taie din avântul subvirator la abordarea în forță a virajelor, în timp ce reacțiile în direcție sunt eliminate.
Trenul de rulare este ferm, un caracter foarte potrivit pentru un stil sportiv de conducere, cu toate că uneori confortul are de suferit, în special la trecerea peste denivelările scurte. Direcția este liniară și incisivă, contribuind și mai mult la plăcerea conducerii.
Verdict
Cea mai puternică motorizare pe benzină și aduce Mazdei CX-3 un caracter sportiv, tracțiune integrală, dar și un nivel al dotărilor foarte bun. Trenul de rulare este reglat ferm, o alegere mai puțin potrivită pentru iubitorii de confort. Acest lucru se simte în special la trecerea peste denivelările scurte.
GEJzDY http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com