Prezentată în premieră în 2019, actuala generație Renault Captur a primit un facelift de amploare. Atât exteriorul, cât și interiorul seriei Renault Captur au atât de multe detalii noi, încât, la prima vedere, apare tentația de a spune că avem de-a face cu o nouă generație. Categoric, actualizarea lui Renault Captur este o realizare remarcabilă a francezilor!
Modernizarea vine pe fondul unui succes de mari proporții, Renault Captur fiind un crossover familial deosebit de practic, confortabil și economic din clasa mică. Partea din față a fost radical modificată, în timp ce partea din spate (cu adevărat futuristă la vremea lansării) păstrează formele generale deja cunoscute. Renault Captur adoptă noul limbaj de design inițiat de Gilles Vidal, Head of Design la Renault. Jucându-se cu modurile în care cade lumina, cu liniile întinse și detaliile precise, acesta creează un efect pregnant de eleganță și dinamism. Cu noua sa parte frontală, Captur are un aspect mai premium.
În interior, configurația generașă reușită a planșei de bord rămâne în vigoare (touchscreenul amplasat vertical este elementul său major de identitate), dar cu un design semnificativ modificat și cu detalii stilistice noi. În termeni tehnici, touchscreenul cu diagonala de 10,4 inchi are o rezoluție de 960 x 1280 pixeli și permite utilizatorilor să profite din plin de conținut interactiv exclusiv, alături de o gamă largă de servicii. Dincolo de toate acestea, se face remarcată reconfigurarea consolei centrale în zona inferioară, de unde au dispărut comenzile rotative ale climatizării (identice cu ale lui Duster Mk 2, înainte de facelift) și a apărut un nou mic compartiment util.
Dotările avansate ale lui Renault Captur sporesc competitivitatea seriei în cadrul segmentului B (clasa mică). Disponibil în funcție de echipare, sistemul multimedia OpenR Link cu Google încorporat oferă cea mai bună tehnologie la bord prin Android Automotive 12, o premieră mondială pentru segmentul B. Arhitectura electronică complet nouă duce siguranța la un nou nivel, cu o gamă de sisteme de ultimă generație pentru asistența la conducere, inclusiv funcția de conducere hibridă predictivă și Active Driver Assist, pentru conducerea autonomă de nivel 2.
Echiparea Evolution are jante Flexwheel de 17 inchi (jantele din aliaj de 17 inchi sunt opționale), cu ornamente de culoare negru mat, în partea inferioară a portierelor, precum și în părțile din față și din spate. Echiparea superioară Techno dispune de jante din aliaj de 18 inchi și o vopsea High Gloss Black pe partea inferioară a caroseriei și pe linia centurii.
Noua echipare Esprit Alpine poate fi identificată imediat, cu logo-urile sale Ice Black, marginile geamurilor în High Gloss Black, jante de 19 inchi cu design și ornamente mate specifice, de culoare Slate Grey.
Caroseria e disponibilă în șase culori: Pearl White, Oyster Grey, Starry Black, Gunmetal Grey, Iron Blue și Flame Red. Schema opțională de culori în două tonuri este populară printre clienți, care pot selecta Highland Grey, Starry Black sau Perle Beige pentru plafon și oglinzile laterale. Această ultimă culoare arată ca o nuanță de șampanie, dar nu este disponibilă în echiparea Esprit Alpine. Noul Renault Captur este disponibil în 14 configurații de culori.
Ducând personalizarea și mai departe, pachetul opțional de culori exterioare include oglinzi laterale în Highland Grey sau Perle Beige (High Gloss Black este standard), cu părțile inferioare din față și din spate și pasajele laterale de desupra roților în Highland Grey, Perle Beige or High Gloss Black.
Spațiul pentru genunchii pasagerilor din spate este printre cele mai generoase de pe piață: 221 mm, datorită banchetei din spate care poate glisa înapoi cu peste 16 cm – caracteristică ingenioasă ce a devenit semn distinctiv pentru Captur.
Habitaclul include un total de 24,7 litri de spații de depozitare, inclusiv un torpedou de 7 litri și, în funcție de echipare, buzunare pentru hartă pe spatele scaunelor din față. În ceea ce privește capacitatea de încărcare, Noul Captur este printre cele mai bune modele din clasă, cu un volum maxim de 616 litri (536 dm3 VDA) atunci când bancheta din spate este împinsă complet în față (un câștig de 132 litri / 114 dm3 VDA).
Portbagajul este modular, tot datorită banchetei spate glisante pe distanța de 16 cm, precum și podelei detașabile care creează un spațiu suplimentar de depozitare. Cu scaunele din spate rabatate (banchetă fracționabilă 2/3-1/3), lungimea utilă maximă interioară ajunge la 1,57 m.
Cel puțin la fel de impresionantă precum latura practică a lui Renault Captur este oferta sa largă de motorizări. Vorbim aici despre nu mai puțin de șase versiuni: 1.0 TCE 90 CP turbo (cuplu de 160 Nm, motor în 3 cilindri asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte), 1.3 TCE 140 CP (4 cilindri turbo, mild hybrid 48V, cuplu de 260 Nm, cutie manuală cu 6 trepte), 1.3 TCE 160 CP (4 cilindri, turbo mild hybrid 48V, cuplu de 270 Nm, cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj EDC), 1.3 TCE 155 CP (4 cilindri turbo, cuplu de 270 Nm, cutie de viteze automată convențională, nu este disponibil în toate țările), urmate de versiunea benzină/GPL 1.0 TCE 100 CP (cuplu de 160 Nm, 170 Nm cu GPL având cutie de viteze manuală cu 6 trepte).
Motorizarea cu cel mai pregnant caracter high-tech aparține versiunii full-hybrid numită E-Tech, fiind deja cunoscută pe seriile Clio și Captur: 4 cilindri, 1.6 litri, 145 CP,utie de viteze multimodală. Aceasta este și cea mai economică motorizare a lui Renault Captur, consumul său de combustibil fiind de 4,7 – 4,9l/100 km. Pe piața franceză, aceasta a reprezentat până acum alegerea a 41% dintre clienți.
Pentru o plăcere sporită în timpul condusului și o călătorie mai dinamică, trenul de rulare a fost revizuit, iar servodirecția recalibrată. În funcție de echipare, funcția Extended Grip optimizează tracțiunea indiferent de vreme. Asamblat, ca și până acum, la fabrica din Valladolid, Noul Renault Captur va fi disponibil în Europa începând cu aprilie 2024.