Versiunile facelift pentru Giulia și Stelvio își fac debutul. Aceste două modele se remarcă în continuare prin distribuția perfectă a greutății, cea mai bună dinamică de condus din clasă, cât și designul atemporal. Astăzi, interpretarea distinctă de către Alfa Romeo a făcut mai contemporane ambele modele, intervențiile stilistice fiind operate în partea frontală pentru a crea un sentiment de familie clar și puternic cu noul model Tonale. Noile Giulia și Stelvio vor fi disponibile începând cu luna februarie 2023.
Elementul cel mai evident pentru noile modele Giulia și Stelvio este noua grilă frontală, unde este poziționat logo-ul, plus cele două grile inferioare finisate diferite ce oferă o reinterpretare contemporană a celebrei grile 'Trilobo'. Apoi, blocurile optice noi completează facelift-ul.
Farurile cu elemente separate „3+3' își fac debutul pe ambele modele cu tehnologie Full-LED Adaptive Matrix. Acest lucru creează atât un sentiment de familie puternic cu Tonale și, în același timp, reamintește una dintre caracteristicile celebre ale mărcii, element ce a debutat pe emblematicul model Alfa Romeo SZ Zagato și pe concept car-ul Alfa Romeo Proteo.
Au fost implementate două tehnologii sofisticate: „Adaptive Front Lighting System', care ajustează constant faza scurtă în funcție de viteză și condițiile de condus, precum și „Glare-Free High Beam Segmented Technology', care în condiții de iluminare slabă detectează automat ambele sensuri de circulație pentru a evita orbirea celorlalte mașini; și, în sfârșit, dispozitivul „Welcome and Goodbye', funcție care se pornește de fiecare dată când șoferul închide sau deschide mașina.
Noile Giulia și Stelvio sunt echipate cu cea mai recentă tehnologie pentru a asigura o experiență confortabilă și conectată, oferind în același timp plăcerea caracteristică de a conduce o Alfa Romeo. Cea mai semnificativă actualizare poate fi regăsită în noua planșă de bord cu designul său istoric „telescop' (Cannocchiale). Include noul ecran TFT de 12,3', complet digital, unde se pot accesa toate informațiile și parametrii vehiculului aferente tehnologiilor de conducere autonomă. Mai mult, cluster-ul poate fi reconfigurat în trei aspecte: Evolved, Relax și Heritage, cel din urmă fiind inspirat de modelele emblematice ale mărcii din anii ’60 și ’70, cu detalii distinctive precum numere inversate la capătul vitezometrului.
Dinamica de conducere a noilor Giulia și Stelvio de la Alfa Romeo este din nou cea mai bună din categorie în segmentele lor respective. Ele oferă o experiență de condus viscerală în spiritul autentic Alfa Romeo, ceea ce înseamnă echilibrul potrivit între designul italian, motoare de ultimă generație, distribuția perfectă a greutății, soluții tehnologice speciale și un raport excelent greutate/putere. Comportamentul dinamic și sportiv impecabil al modelelor Giulia și Stelvio este susținut de utilizarea pe scară largă a materialelor ultra-ușoare precum aluminiul (de exemplu, utilizat pentru motoare) și carbonul (de exemplu, utilizat pentru arborele de transmisie), care are a fost preluat direct din lumea curselor auto.
Tracțiune integrală cu tehnologie Q4 a fost concepută pentru a gestiona tracțiunea vehiculului într-un mod reactiv și predictiv pentru a asigura cele mai înalte niveluri în ceea ce privește performanța, eficiența și siguranță. Tehnologia Q4 garantează toate beneficiile tracțiunii integrale și, în același timp, garantează consum redus de combustibil, reactivitate și plăcerea de a conduce un vehicul cu tracțiune spate. În centrul sistemului Q4 se află sistemul de transfer activ (ATC) care monitorizează condițiile de aderență și corecțiile șoferului în timp real pentru a asigura cea mai bună performanță. Sistemul Alfa Romeo Q4 permite vehiculului să circule ca o tracțiune spate pură și, dacă aderența anvelopei se apropie de limita de tracțiune sau conform unei solicitări specifice șoferului, poate furniza instantaneu până la 50% din cuplul motor în față în mai puțin de 150 ms prevenind astfel deraparea roților și asigurând performanță maximă și eficiență.
Pe echiparea Veloce este posibilă combinarea tracţiunii integrale Q4 cu diferențialul cu autoblocarea mecanică Q2, care este disponibilă şi pe versiunile cu doar tracţiune spate. Diferențialul cu alunecare limitată îmbunătățește agilitatea și sportivitatea, garantând o tracțiune perfectă pentru o mai mare stabilitate a vehiculului în curbe la viteză mare și accelerație laterală mai mare și siguranță maximă în condiții de drum umed sau alunecos, menținând roțile în mod constant sub control și reducând deraparea.
Noile Giulia și Stelvio converg către noua strategie de gamă introdusă de modelul Tonale, ceea ce face configurarea vehiculului de către client și mai ușoară. De fapt, sunt disponibile două modele – Super și Ti. Echiparea Super, modelul de bază pentru o experiență unică Alfa Romeo, poate fi personalizat prin adoptarea pachetului Sprint, care include diverse opționale sportive. Între timp, echiparea Ti, care evidențiază eleganța și caracterul distinctiv al celor două vehicule, poate fi îmbunătățit cu pachetul Veloce pentru a ajunge la maxim în ceea ce privește performanța și sportivitatea. În cele din urmă, noile Giulia și Stelvio oferă o actualizare semnificativă în ceea ce privește motorizările: pe toate modelele din gamă, versiunea diesel de 160 CP cu tracțiune spate este acum disponibilă. Și, în sfârșit, există motoarele puternice, cu tracțiune integrală, 280 CP pe benzină și 210 CP diesel.
Pentru a sărbători debutul noilor Giulia și Stelvio, Alfa Romeo introduce seria specială Competizione. Bazată pe echiparea Veloce și disponibilă pentru toate motorizările, ediția de lansare este versiunea de top din gamă și se remarcă prin culoarea sa exclusivă, gri Moon Light mat și etrierele roșii de frână. Aspectul sportiv intens al Noului Stelvio a fost accentuat de jantele din aliaj de 21'. Interioarele se remarcă prin sistemul audio Harman/Kardon plus tabloul de bord și scaunele tapițate cu piele cu cusături roșii. În cele din urmă, include geamuri fumurii și inscripția Competizione pe laterale și tetiere față. Pentru echiparea Competizione sunt oferite ca echipare standard tehnologia exclusivă Alfa Active Suspension și NFT (Non-Fungible Token), care certifică unicitatea fiecărei mașini Competizione și îi asigură configurația originală.