BMW iX și BMW i4, noile mașini electrice ale mărcii bavareze, au fost prezentate oficial

BMW iX și BMW i4 au fost dezvelite public în aceeași zi. Ambele sunt 100% electrice și aduc mai multe noutăți în portofoliul concernului german.

Începem cu BMW iX, al doilea SUV electric din oferta BMW, dar primul asemenea model bazat pe o nouă arhitectură modulară. Aceasta este și scalabilă și permite utilizarea mai multor tipuri de caroserii, diferite ampatamente, ecartamente și configurații de baterii și motoare pentru a permite dezvoltarea de numeroase modele electrice în viitor.

BMW iX va debuta comercial în noiembrie 2021, inclusiv pe piața din România. La momentul lansării, varianta xDrive50 va avea o putere totală de 523 de cai-putere și un consum combinat de energie de 19,8-23,0 kWh/100 km. Emisiile de CO2 sunt zero, deoarece este un model electric, iar autonomia este de până la 630 de kilometri în ciclul de testare WLTP. Această variantă poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde și are viteza maximă limitată electronic la 200 km/h pentru a permite conservarea autonomiei. Varianta xDrive50 are o baterie cu o capacitate netă de 106 kWh, iar garanția oricărei baterii de BMW iX este de opt ani și 160.000 de kilometri. Încărcarea acumulatorului variantei xDrive50 poate fi făcută cu până la 200 kW la o priză de înaltă putere, dar și la până la 11 kW folosind un wallbox și o priză convențională.

Cât costă BMW iX în România?

În România, BMW iX xDrive50 va avea un preț de pornire de 98.294 de euro cu TVA inclusă. Dar nu vă temeți, deoarece există și o variantă mai accesibilă, xDrive40, ce va porni de la 78.838 de euro cu TVA inclusă. Aceasta din urmă are o putere totală de 326 CP, un consum mixt de 19,4-22,5 kWh/100 km și o autonomie de până la 425 de kilometri în ciclul de testare WLTP. Sprintul de la 0 la 100 km/h în cazul acestui model este realizat în 6,1 secunde, iar viteza maximă este limitată tot la 200 km/h. Acumulatorul acestui model are o capacitate netă de 71 kWh. Pentru încărcarea acestei variante, BMW permite maximum 150 kW, dar la stațiile de curent alternativ limita este tot de 11 kW.

Așadar, diferența de încărcare între BMW iX xDrive50 și xDrive40 este faptul că un nivel de încărcare al bateriei de 10% este atins în 10 minute, ceea ce este suficient pentru 150 de kilometri în xDrive50, respectiv 95 de kilometri în xDrive40.

BMW iX va primi ulterior și o variantă numită M60. Aceasta va fi primul BMW M complet electric din segmentul Sports Activity Vehicle (așa cum își descrie BMW SUV-urile) și va oferi un total de 600 de cai-putere. Prețul acestei variante nu a fost încă specificat, iar prognozele bazate pe nivelul anterior de dezvoltare al modelului estimează un consum de 21,6 kWh/100 km. De producția lui BMW iX se va ocupa fabrica din Dingolfing, ale cărei porți sunt părăsite și de BMW Seria 5, Seria 7 și Seria 8.

Opțional, BMW oferă pentru iX o suspensie pneumatică adaptivă pe ambele punți, precum și un sistem de direcție integrală activă. În standard, iX are jante de 20 de inchi, dar poate fi comandat și cu jante de 21 de inchi, precum și cu jante de 22 inchi – o premieră în segment.

Primul BMW i4

Cel de-al doilea model electric prezentat de BMW este i4 și acesta este încadrat în zona premium a clasei medii. BMW i4 are un ampatament de 2856 mm și prezintă un ecartament mărit cu 26 mm în față în comparație cu Seria 3, respectiv cu 13 milimetri în plus față de Seria 3 la nivelul punții spate. Rezultatul este un model de clasă medie mai spațios decât un Seria 3, dar care are o lungime de 4785 mm, o lățime de 1852 mm și o înălțime de 1448 mm, în timp ce portbagajul său oferă între 470 și 1.290 de litri.

La fel ca iX, va primi și o variantă dezvoltată de BMW M, însă aceasta este disponibilă încă de la momentul lansării. Respectivul model se va numi BMW i4 M50 și va avea o putere maximă combinată de 500 de cai-putere, un șasiu specific M și va putea parcurge până la 510 kilometri (conform ciclului de testare WLTP). Acest model vine în standard cu tracțiune integrală, furnizată de cele două motoare din dotare – unul pe puntea față și unul pe puntea spate. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în 3,9 secunde, pe când viteza maximă este limitată la 225 km/h.

BMW i4 va primi și o variantă numită eDrive40, care va fi echipată cu tracțiune spate și va asigura o putere de 340 CP și o autonomie de până la 590 de kilometri. La fel ca iX, BMW i4 poate fi încărcat cu o putere de până la 200 kW de la o priză de înaltă putere. Această variantă are viteza maximă limitată la 190 km/h și poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. Acumulatorul lui BMW i4 are o capacitate netă de 80,7 kWh.

În cazul lui BMW i4, toate datele prezentate mai sus sunt preliminare, înaintea omologării finale de tip. Ulterior, vor sosi datele tehnice finale, precum și prețurile – inclusiv cele pentru piața din România.

 

Adaugă un comentariu