Deci, a fost greu? Pentru că, la prima vedere, nu pare. BMW Concept Skytop este un BMW indiscutabil frumos și, în același timp, relevant pentru tema sportivității rutiere, așa cum așteaptă dintotdeauna fanii mărcii și nu numai ei din partea departamentului de design al casei. Iată cum tocmai puritatea, obținută prin renunțarea la orice detalii manifest-epatante, opulente sau exotice cu orice preț, a deschis calea spre un rafinament estetic complet.
Ce ne-a impresionat în mod special: perechea de prize de aer frontale păstrează proporții și forme mai degrabă tradiționale, dar are un clar mesaj de noutate. Acesta vine de la nervurile orizontale și de la modul în care prizele de aer sunt încadrate de spoiler și de faruri. Nota 20 pentru designul acestei părți frontale cu semnătură BMW autentică!
„BMW Concept Skytop este un design cu adevărat unic şi exotic, în tradiţia Concorso d’Eleganza Villa d’Este”, a declarat Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design. „Oferă o combinaţie de dinamică a condusului şi eleganţă la cel mai înalt nivel, comparabilă cu predecesorii săi istorici, precum BMW Z8 sau BMW 503.”
Exteriorul curat al BMW Concept Skytop este conceput pentru a inspira dorinţa de a călători. Suprafeţele sale încordate şi tensionate sunt definite de câteva linii precise care direcţionează volumul automobilului spre spate. Aripioarele integrate discret în umerii uşilor înlocuiesc mânerele convenţionale. Jantele din aliaj uşor cu lamele precise amplifică designul unic.
Dintr-o perspectivă panoramică, capota largă proeminentă, designul emblematic BMW cu nas de rechin, cu grilă iluminată şi secţiunea din spate scurtă, toate captează privirea. Referinţele la legendarul roadster BMW Z8 au fost alese cu grijă. Deosebit de atractivă este canelura pronunţată care se extinde de la capotă, prin interior, până la un ornament din aluminiu poziţionat pe hayon, subliniind fluxul dinamic al siluetei.
Arcul de securitate finisat pe deaupra cu piele, aflat în spatele celor două scaune ale lui BMW Concept Skytop, este integrat cu aripioarele laterale care preiau rolul functional al unui montant de caroserie clasic. Luneta este complet retractabilă. Cele două părţi detaşabile ale plafonului, finisate tot în piele, pot fi depozitate într-un compartiment special din portbagaj.
Schema de culori asigură o tranziţie lină de la interior la exterior, indiferent dacă acoperişul este deschis sau închis. În secţiunea din spate, tonul maro-roşcat al acoperişului se transpune cursiv în argintiul atenuat cu efect de umbră cromată al culorii exterioare. Gradientul de culoare elaborat din punct de vedere tehnic a fost realizat de un maestru vopsitor experimentat la uzina BMW Group din Dingolfing.
De-acum, comutatorul rotativ iDrive, prezent în zona dintre scaune, a căpătat și el un statut clasic. Pentru admiratorii necondiționați ai mărcii, BMW Concept Skytop se prezintă ca un succesor legitim al roadsterului BMW Z8. Dacă am spus „Z8', se înțelege că vorbim și de un motor V8 sub capotă. În cazul de față, propulsorul provine de la M8 Competition, are cilindreea de 4,4 litri și furnizează 625 CP. BMW, nu lăsa lucrurile în acest stadiu strict conceptual, te rugăm!