După ce faceliftul pe care l-a primit Duster în 2013 a introdus motorul 1.2 TCe de 125 CP doar în versiunea cu tracțiune față, Dacia a adus la Geneva o nouă variantă a acestui motor, care poate fi cuplat și la un sistem de tracțiune integrală.
Însă noutățile nu se opresc aici. Pentru prima dată pe un model Dacia, propulsorul turbo pe benzină respectă normele de poluare Euro 6 și dispune de sistem Start&Stop, care oprește automat motorul în timpul staționării. Acest sistem include și funcția de recuperare a energiei de frânare, aducând avantaje clare în ceea ce privește consumul de combustibil. Cei de la Dacia au declarat că această versiune de motorizare oferă performanțe comparabile cu cele ale unui motor aspirat de 2,0 litri, însă consumă sensibil mai puțin decât acesta.
Propulsorul de 1,2 litri este realizat integral din aluminiu și dezvoltă 125 CP și 205 Nm – cuplul fiind constant între 2.000 și 3.000 rpm. Deși nu dispune de un reductor, Duster are un comportament foarte bun în off-road, grație treptei întâi cu raport de demultiplicare foarte scurt, care imprimă o viteză de numai 5,79 km/h la 1.000 rpm.
Producătorul a anunțat un consum mixt de 6,4 l/100 km pentru noul Duster 1.2 TCe 4×4, iar emisiile de carbon se cifrează la 145 g/km. Este oferită și funcția Eco, care eficientizează funcționarea motorului pentru a obține un redus consum cât mai mic de combustibil, iar un martor din bord anunță momentul oportun pentru schimbarea treptelor de viteză.