Dacia Lodgy de la 6.500 de euro: Mașina cea de toate zilele

Dacia Lodgy nu este sexy, dar, din punct de vedere tehnic, cel mai ieftin monovolum nu greșește prea mult. Este clar astfel că motorul din spatele succesului acestui model Dacia este, în primul rând, prețul.

Ceea ce funcționează însă pentru cumpărătorul unei mașini noi se poate dovedi o sabie cu două tăișuri pentru un cumpărător la mâna a doua – pentru că un chilipir second-hand se poate transforma rapid într-o gaură în buget. La TÜV, Dacia Logan, Sandero și Duster au avut rezultate slabe încă de la a doua inspecție tehnică periodică. Lodgy este încă prea puțin reprezentat în statistici, pentru că, fiind pe piață doar din 2012, abia anul acesta s-a prezentat la a doua inspecție principală. Totuși, evaluările anterioare sunt încurajatoare. Cu a doua generație de modele, bazate pe noua platformă M0, brandul Dacia a ridicat semnificativ calitatea.

Materialele de calitate superioară și calitatea de fabricație în creștere nu transformă însă Dacia Lodgy într-un model premium, ci într-un campion al raportului preț/performanțe. Cât de bun este monovolumul Dacia în traficul real am putut deja evalua în cadrul testului de anduranță Auto Bild, pe parcursul a mai mult de 100.000 km, care s-a încheiat cu rezultatul total 2+. Un comutator de lumini defect, un indicator de combustibil inconstant și urme de rugină sub chederul hayonului sunt probleme nesemnificative.

În schimb, Lodgy, care poate fi comandat în versiuni cu cinci sau șapte locuri, impresionează prin marginea de încărcare joasă, o capacitate de transport incredibilă (până la 2.617 litri) și o sarcină utilă de 600 kg. Pentru anumite motorizări diesel, intervalul de service de 10.000 km este unul foarte scurt, dar schimbul de ulei se face la 20.000 km, iar la fiecare 60.000 km se face o revizie majoră. La motorizarea 1.6 MPI, schimbarea kitului de distribuție la fiecare 80.000 km poate să coste peste 500 de euro. Această motorizare a fost înlocuită din 2015 cu o unitate de proveniență Nissan cu distribuție pe lanț. La dieselurile 1.5 dCi, schimbarea kitului de distribuție se face după 120.000 km sau opt ani.

Dacia Lodgy

Cel mai solid argument împotriva unui Lodgy rulat este prețul. Pentru modelul nostru din 2012, reprezentanța Renault din Hamburg cere 9.990 de euro. Pentru 12.300 de euro poți cumpăra echiparea superioară Laureate a unui model nou, cu trei ani garanție.

Dacia Lodgy: Nu ar trebui să ai probleme dacă alegi un model întreținut corespunzător

Lodgy a înlocuit, din 2012, Logan MCV ca ofertă cu șapte locuri în gama Dacia. Dacă Logan I și-a construit o reputație de model ieftin și puțin fiabil după 2005, Lodgy se dovedește un model mult mai solid, din a doua generație de modele Dacia. De cele mai multe ori, Lodgy ajunge la reprezentanță doar pentru reviziile tehnice. Din 2015, Lodgy este și mai bun, mai ales că vechiul motor pe benzină 1.6 MPI, cu distribuție pe curea, a fost înlocuit de motorul Nissan SCe, mai puternic și mai economic, având distribuție pe lanț. Pentru viitor, Dacia intenționează să scoată din producție Lodgy, așa că modelele rulate vor rămâne singura opțiune cu șapte locuri, asta dacă nu cumva Duster va primi o versiune cu șapte locuri, după cum se vehiculează.

Pană de lumină
În testul de anduranță Auto Bild, întregul sistem de lumini a picat.

Dacia LodgyArcuri și amortizoare
Trenul de rulare, spre deosebire de Logan, nu a prezentat probleme la controalele TÜV.

Dacia LodgyToba finală ruginește
Logan a avut această problemă la TÜV de mulți ani. {i la acest Lodgy rugina a atacat deja metalul.

Motor și cutie
Sunt multe exemplare pe piață care au parcurs peste 200.000 km. Motoarele și cutiile de viteze sunt fiabile.

Parbriz
Crăpăturile izolate ale parbrizului sunt foarte vizibile.

Dacia LodgyAxe planetare
Planetarele de la Dacia fac rareori probleme, sunt mai fiabile decât media TÜV.

Verdict
În acest caz, zicala „ieftineala poate fi scumpă nu este valabilă. Probleme grave nu au apărut încă, coroziunea este limitată, iar inspecțiile tehnice sunt încurajatoare. O problemă ar fi doar prețul mare al modelelor rulate. O mașină nouă este o alegere mult mai avantajoasă.

Adaugă un comentariu