Noua generație VW Amarok iese la lumină după o întreagă campanie de teasing. Pickup-ul crește în dimensiuni și primește cele mai noi tehnologii de asistare a conducerii, precum și o transmisie automată cu zece trepte.
Oficialii companiei din Wolfsburg ne spun despre ultima generație Amarok că a fost concepută și desenată în Germania și Australia, iar de producție se va ocupa uzina din Africa de Sud. Prima generație Amarok a fost comercializată în peste 830.000 de exemplare.
Noul model va fi disponibil atât în versiune SingleCab (cu două portiere), cât și DoubleCab (cu patru portiere). Pickup-ul crește în dimensiuni, având acum o lungime de 5.350 de milimetri (cu aproape 10 cm mai lung decât vechiul model), în timp ce ampatamentul a crescut cu 173 mm, aspect ce facilitează locul la genunchi al pasagerilor din spate. Modelul va fi disponibil în versiunile de echipare Amarok, Life, Style, precum și în versiunile de vârf PanAmericana și Ventura.
În ceea ce privește capabilitățile în off-road, noua generație dispune de un unghi mai bun de atac și poate traversa vaduri cu o adâncime de 800 mm, cu 300 mm mai mult decât înainte.
La interior, mașina primește un instrumentar digital (de la 8 la 12 inchi), precum și un ecran generos amplasat pe verticală pentru sistemul multimedia. Clienții pot opta pentru un sistem audio premium semnat de Harman Kardon. Scaunele din primul rând pun accentul pe ergonomie și dispun de control electric.
În ceea ce privește bena, Amarok are acum o sarcină maximă de 1,16 tone. Ca și în cazul predecesorului, un europalet poate fi dispus pe lungime între pasajele roților. Interesant este că acoperișul mașinii are acum o sarcină maximă de 350 kg, ceea ce le permite pasionaților de overlanding să instaleze aici un cort pentru patru persoane. Ca și până acum, Amarok va putea tracta până la 3,5 tone.
În echiparea de vârf, Amarok primește jante cu diagonala de 21 de inchi, în timp ce roțile mai prietenoase cu prietrele se vor limita la 18 inchi și vor fi îmbrăcate în anvelope potrivite pentru mersul pe noroi și zăpadă.
În ceea ce privește motorizările, Amarok va dispune de cinci motoare turbo, diesel și benzină. În versiune de bază, Amarok vine cu propulsorul diesel cu patru cilindri 2.0 TDI cu 150 CP. În continuare, va fi oferită o versiune ceva mai puternică a motorului 2.0 TDI cu 170 CP, în timp ce adăugarea unei turbine secundare va mări puterea la 204 CP sau 209 CP (în funcție de piață). De asemenea, Amarok va beneficia în continuare de un motor V6 TDI cu 250 CP. În ceea ce privește motorul pe benzină, Amarok va primi propulsorul de 2,3 litri pe care îl împarte cu noul Ranger. Acesta vine cu 302 CP și nu va fi comercializat pe toate piețele.
Modelele cu sistem de tracțiune integrală (4Motion) primesc în standard transmisia automată cu zece trepte. Aceasta înlocuiește vechea cutie automată cu opt trepte. De asemenea, modelele de bază vor dispune de transmisii manuale cu cinci sau șase trepte, dar și de o automată cu șase trepte.
Din punct de vedere al sistemelor de asistență, Amarok vine cu tot ce ar trebui să vină un autoturism modern, deși este un pick-up. Avem șase moduri de condus pentru diverse situații, cruise control adaptiv, în timp ce farurile vin cu tehnologie Matrix LED.