Ferrari ne arată o nouă jucărie pentru cei cu dare de mână. Noul SF90 XX Stradale este varianta extremă a lui SF90 Stradale și este este primul XX ce poate fi condus legal pe drumurile publice. Mașina are câteva modificări estetico-funcționale, primind un motor hibrid cu puterea de 1.030 CP.
Urmând seria de modele FXX, FXX-K și FXX-K Evo, construită exclusiv pentru circuite, noul venit în familie nu mai este atât de extrovertit în ceea ce privește elementele de caroserie extreme, trădând faptul că este un model „civil'. Cu toate astea, SF90 XX este departe de a fi un SF90 convențional, caroseria fiind mai incisivă, vopsită în gri deschis cu accente portocalii pentru varianta coupe și în albastru cu accente galbene pentru cea Spider, lansată concomitent. Elementele aerodinamice sunt bine evidențiate dimensional, un spoiler față masiv, prize de aer mari pe aripi și capotă, un eleron generos și un difuzor uriaș în spate. Jantele negre urmează tratarea cu accente colorate a caroseriilor, iar podeaua complet capsulată imprimă mașinii o forță de apăsare de 530 kg la 250 km/h.
În cockpit schimbările sunt ceva mai zgârcite în elemente inedite, scaunele și bordul fiind învelite în alcantara cu aceleași accente și cusături portocalii, respectiv galbene, multă fibră de carbon și un schimbător de viteze împins pe o poziție înaintată.
Surpriza de sub capota noului hypercar este hibridul V8, 4,0 l twin-turbo de 797 CP, care, în tandem cu trei motoare electrice, adună cu 30 CP mai mult decât cei 1.000 ai modelului de bază'. Modificările tehnice subtile (pistoane noi, plus 13 CP în dreptul motoarelor electrice și eliminarea admisiei secundare) au scăzut greutatea ansamblului, permițând astfel noii funcții boost să arunce sălbatic mașina la ieșirea din viraje, în modul de rulare Qualifying.
Rularea în mod pur electric nu se schimbă, aceeași 25 de km fiind atinși de bateria de 7,9 kWh la maximum 135 km/h, dar, în mod hibrid, cu toți caii din dotare, suta la oră se face în 2,3 s, viteza maximă fiind de 320 km/h. De acolo, noul SF90 XX se oprește prompt datorită frânelor noi cu discuri mărite la 390 mm și capacitate mai mare de răcire.
Ambele versiuni de caroserie au producție limitată, cum îi stă bine unui Ferrari, cea coupe fiind planificată în 799 exemplare, iar cea Spider, mai exclusivistă, în doar 599, dar lista doritorilor este probabil deja inchisă, așa cum se obișnuiește pe la Maranello.