Generația a patra BMW Seria 1, o expresie sportivă compactă!

Sub noua sa formă, BMW Seria 1 continuă să promoveze sportivitatea în manieră evidentă la nivelul clasei compacte, preluând succesiunea unor generații care au marcat respectivul segment de piață prin rigoarea comportamentului rutier, agilitate, performanțe, ergonomie, calitate de fabricație și, nu în ultimul rând, tehnologie avansată.

Designul exterior poartă un mesaj clar, concentrat în spiritul celor enunțate mai sus. Tehnologia sistemelor de propulsie şi a şasiului a evoluat în direcția unei eficienţe superioare şi a unei agilități impresionante. Gama de dotări standard a fost extinsă. Cea de-a patra generație BMW Seria 1 vine cu sisteme de asistare inovatoare pentru condus şi parcare autonome. Designul interior are ca element central ecranul panoramic curbat specific noilor generații de automobile BMW. Partea multimedia adoptă sistemul de operare BMW 9 şi comenzile BMW iDrive cu QuickSelect.

BMW M135 xDrive vine cu caracteristici de performanţă semnificativ îmbunătăţite şi mai multă individualitate în vârful gamei de modele. Noul model dispune acum de 300 CP/221 kW şi un cuplu maxim de 400 Nm pe o plajă de turaţii între 2500 şi 4000 rpm. Acestea asigură o acceleraţie 0-100 km/h în 4,9 secunde. Grila M a radiatorului, cu bare orizontale, capacele negre M ale oglinzilor exterioare şi patru ţevi de evacuare identifică modelul M Performance drept vârful gamei. Toate celelalte variante de model sunt disponibile cu pachetul M Sport ca opţiune, iar în Europa şi cu M Sport Design. Pentru prima dată este disponibil şi pachetul M Sport Pro.

Amprenta de CO₂ a fost redusă şi datorită selecţiei materialelor şi proceselor de producţie concepute pentru a conserva resursele şi a asigura reciclarea. Obiectivul este a reduce emisiile cu 40% pe întreg ciclul de viaţă al produselor în intervalul 2019 – 2030 şi atinge pragul de „net zero' în 2050.

Producţia se va desfășura la uzina BMW Group din Leipzig folosind inclusiv energia eoliană generată on-site. Sistemul generează aproximativ 27 GWh pe an, echivalentul a 15% din consumul total al fabricii. Suplimentar sunt folosite două sisteme pe gaz de cogenerare care produc 7 MW. Sistemul de cogenerare, care alimentează cu electricitate şi căldură fabrica, este cu peste 80% mai eficient comparativ cu o centrală pe gaz convenţională, care produce doar electricitate. Tot sistemul este completat de o fermă de baterii Second Life care foloseşte 700 baterii BMW i3 scoase din uz pentru o capacitate totală de stocare de 15 MWh. Alte măsuri de protecție a mediului includ arzătoare mixte de metan/hidrogen în vopsitorie şi un sistem sofisticat de reciclare. În total, 99.4% din deşeurile generate în procesul de producţie sunt refolosite, ceea ce echivalează cu o reducere de 22,6% a deşeurilor nereciclate la numai 2.12 kg per automobil.

BMW Seria 1 este primul model care prezintă tapiţerie a scaunelor din poliester reciclabil Econeer (care asigură o reducere a emisiilor de CO₂ cu 70%). Mai mult, deisgnul special monomaterial permite reciclarea uşoară a materialului şi refolosirea lui pentru noi tapiţerii ca parte a economei circulare. Noul BMW Seria 1 foloseşte, de asemenea, înlocuieşte piela naturală cu un material sintetic, Veganza, care asigură o reducere a misiilor de CO₂ cu 85%. Jante care folosesc 70% aluminiu reciclat au un impact important în reducerea emisiilor. Aluminiu reciclat este obţinut printr-un proces care foloseşte exclusiv energie electrică verde.

Noul BMW Seria 1 se află într-o poziţie ideală pentru a continua povestea de succes a mărcii în clasa compactă, care a început acum 20 de ani. Peste trei milioane de unităţi ale BMW Seria 1 au fost deja livrate clienţilor. A patra generaţie va fi lansată în octombrie 2024. Europa este cea mai importantă regiune de vânzări, Japonia fiind, de asemenea, printre primele cinci pieţe.

În comparaţie cu predecesorul său, BMW Seria 1 are acum lungimea mai mare cu 42 de milimetri, ajungând la 4361 de milimetri, iar înălţimea, mai mare cu 25 de milimetri, atingând 1459 de milimetri. Lăţimea rămâne practic neschimbată, la 1800 de milimetri.

Profilul mașinii se faceremarcat prin capota lungă (proporție rar întâlnită la automobilele cu motorul amplasat transversal), formă dinamică de pană, linie cursivă a acoperişului şi grafică plată a geamurilor. BMW Individual Shadow Line lucioas este disponibil standard. Un alt element distinctiv este numărul 1 embosat în zona curbei Hofmeister pe montantul C.

Opţional, bancheta spate poate fi comandată cu divizare în raport 40:20:40 a spătarului. Cu spătarul culcat, volumul portbagajului se extinde de la 380 la până la 1.200 de litri. (BMW 120, BMW 120d: 300-1.135 litri). Operare automată opţională a hayonului. Bara de tractare detaşabilă disponibilă şi ca opţiune pentru BMW M135 xDrive. Capacitate de remorcare este de până la 1.300 kg în funcţie de model.

Lansarea pe piaţă  va miza pe patru variante de propulsie. Noul motor pe benzină, cu patru cilindri, de 221 kW/300 CP e propus la vârful de gamă BMW M135 xDrive. Motoarele avansate pe benzină şi diesel, cu patru cilindri, sunt destinate noului BMW 120 (125 kW/170 CP), noului BMW 120d (120 kW/163 CP) și noului BMW 118d (110 kW/150 CP). BMW 120 şi BMW 120d primesc tehnologie mild-hybrid 48V. Toate motoarele sunt combinate standard cu transmisia Steptronic cu 7 trepte, avînd dublu ambreiaj.

taguri
Adaugă un comentariu