Faceliftul lui Civic aduce un pachet tehnologic complet și o imagine mai sportivă.Din ce în ce mai puține modele au acum motoare aspirate, iar Honda Civic se pregătește să părăsească această atmosferă din ce în ce mai rarefiată. Într-adevăr, viitorul Civic, care își începe cariera peste un an, va putea fi comandat exclusiv cu motoare turbo. În acest context, facem o plimbare de bun-rămas cu Honda Civic motorizată de unitatea aspirată pe benzină de 1,8 litri.
Pentru acest moment istoric avem la dispoziție echiparea Tech Edition, construită pe baza nivelului Elegance, cu un bonus consistent oferit de pachetul de sisteme de asistență (asistent de bandă, asistent de unghi mort, recunoașterea semnelor de circulație, avertizare la pericol de coliziune frontală, avertizare de trafic lateral la mersul cu spatele și asistență la faza lungă). În plus, acesta mai dispune de sistemul de navigație Honda Connect cu Android Auto și de scaune încălzite în față. Cea mai mare calitate a acestei echipări însă este că Honda plătește pentru toate aceste bonusuri, și ceva în plus. Într-adevăr, Civic Tech Edition este cu 720 de euro mai ieftină decât echiparea Elegance din care derivă.
La volan, Civic este impresionant în primul rând pentru echilibrul excelent între fermitatea sportivă a suspensiei și confortul cu care absoarbe denivelările. Este unul dintre cele mai confortabile modele compacte pe care le-am condus, și cu toate acestea se simte închegată și perfect controlabilă în viraje. Comportamentul sportiv este scos în evidență și de direcția foarte incisivă, care oferă un feedback foarte bun.
Honda Civic 1.8 – motorizare
Motorizarea pe benzină de 1,8 litri/142 CP este plăcută în exploatare, oferind suficient cuplu la turații joase pentru o conducere confortabilă în oraș. Pentru a simți însă adevăratul spirit al motorului japonez, acesta trebuie să treacă de 4.000 rpm, caz în care temperamentul lui Civic se schimbă semnificativ.
Bila neagră a acestui model este una comună la Honda: insonorizarea habitaclului este deficitară, astfel că zgomotele de rulare se simt destul de deranjant.
Citește și testul cu – Honda Civic 1.6 i-DTEC
Date tehnice – Honda Civic 1.8 i-VTEC
Motor: L4, cilindree 1798 cmc • Putere maximă 142 CP/6500 rpm • Cuplu maxim 174 Nm/4300 rpm • Transmisie: față • cutie manuală cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4370/1770/1470 mm • Ampatament 2595 mm Portbagaj 477 litri • Performanțe: 0-100 km/h 9,4 sec Viteza maximă 215 km/h Consum mediu 6,1 l/100 km Emisii CO2 145 g/km • Preț: 19.188 de euro cu TVA.
Verdict
La final de carieră, Honda Civic este mai actuală ca niciodată, iar ca Tech Edition, compacta japoneză oferă o echipare luxuriantă. O mențiune specială avem pentru docilul motor aspirat de 1,8 litri, care iese din scenă în glorie.