Jeep Grand Cherokee model WH se dovedește a fi o alegere inspirată ca mașină de second-hand, mai ales dacă o alegi cu grijă. În plus, chiar dacă producătorul este luat în colimator în scandalul emisiilor, acest model este la adăpost, având sub capotă motorizarea 3.0 CRD, de proveniență Mercedes-Benz.
În urma scandalului Dieselgate, Agenția de protecție a mediului din SUA a pus sub investigație modelul Cherokee pentru că nu ar îndeplini normele de poluare. Mai putem avea încredere în constructorii auto? Modelele care au intrat sub incidența acuzațiilor sunt construite între 2014 și 2016 și au sub capotă doar motorizarea de proveniență VM Motori, un constructor italian care dezvoltă dieseluri pentru mai mulți constructori auto. Alte modele, precum versiunea 3.0 CRD, care utilizează o motorizare de proveniență Mercedes, nu intră sub incidența acestor nereguli.
Jeepul Cherokee, care este subiectul acestui articol, face parte din cea de-a treia generație (model WH, 2005-2010). Odată cu aceasta, Jeep a considerat că este nevoie de mai mult confort, fără să sacrifice performanțele din teren accidentat. Pentru a asigura acest deziderat, puntea față a fost redesenată pentru a asigura o mai bună elasticitate. În contrast cu multe alte SUV-uri, Cherokee are parte încă din dotarea de serie de reductor, iar versiunea de top, denumită Overland, poate fi echipată cu trei diferențiale blocabile.
Grand Cherokee este unul dintre cele mai capabile modele în teren accidentat, devenind astfel o alegere evidentă pentru iubitorii de mașini americane din acest segment. Pentru aceștia, motoarele V8 țin capul de afiș al motorizărilor. Cea mai spectaculoasă versiune este SRT8, care are sub capotă un Hemi-V8 de 426 CP și un tren de rulare mai jos, adaptat pentru performanțe pe șosea. Mai puțin extreme sunt versiunile V8 de 4,7 și 5,7 litri. Toate trei sunt extrem de fiabile, dar consumul urban trece cu ușurință peste valoarea de 15,0 l/100 km. Versiunea pentru Europa este produsă în Austria, la fabrica Magna de lângă orașul Graz.
Deoarece Daimler și Jeep au lucrat împreună pentru dezvoltarea celei de-a treia generații (1998-2007), Cherokee dispune de o versiune motorizată de Mercedes, pe care o și recomandăm. Motorul diesel are parte de o valoare ridicată de cuplu, peste a V8-urilor pe benzină și reușește să se încadreze sub un consum de 12 l/100 km. Chiar și trenul de rulare este convingător, având o setare mai elastică decât cea a versiunilor cu V8. Grand Cherokee este una dintre puținele opțiuni atunci când ai nevoie de un off-roader serios cu capacitatea de a remorca sarcini ridicate.
Jeep Grand Cherokee: Mecanică durabilă, probleme rare
Crucial pentru vehiculele off-road precum Jeep Cherokee: modul în care au fost utilizate și întreținute. Este foarte important să existe o verificare amănunțită sub caroserie pentru a vedea dacă există daune majore sau rugină apărută în urma loviturilor. În același timp trebuie verificate toate angrenajele pe bază de ulei pentru scurgeri și puntea față pentru a nu avea uzuri excesive. O slăbiciune a celui mai vândut motor (3.0 CRD): în cazuri izolate, turbina poate ceda prematur. Calitatea interiorului este tipică mașinilor americane.
Tren de rulare și direcție
Cele mai multe probleme semnalate în raportul TUV sunt despre uzura elementelor de la puntea față și ale direcției.
Rugină
La cumpărare trebuie analizată atent partea de sub caroserie, unde apare deseori rugină, în special dacă au existat lovituri la ieșirile din teren accidentat.
Butucul cheii
Se uzează foarte repede și face, în timp, imposibilă pornirea mașinii. |ntregul sistem se poate înlocui pentru circa 800 de lei.
Verdict
Cherokee nu este atât de u{or de oprit, nici de terenul accidentat, nici de defecțiunile tehnice. Mecanica este una foarte solidă chiar și atunci când utilizarea în mediu dificil este repetitivă. Prima alegere în ceea ce privește motorizarea este 3.0 CRD. Slăbiciuni? Finisări slabe, materiale ieftine la interior, uzură rapidă la elementele de suspensie.
Butucul cheii de contact face obiectul unei campanii de garantie , de care beneficezi si ca utilizator seond hand,daca seria de sasiu este cuprinsa in campanie.
Ca probleme specifice variantei CRD sunt si releul de bujii si scurgeri de ulei in partea in spate a motrului.