Land Rover Defender va fi testat în cursul acestui an într-o variantă alimentată cu hidrogen. Respectivul model face parte din inițiativa 'Project Zeus' și face parte din planurile companiei din Regatul Unit de a oferi doar modele electrice în gamă, la nivelul întregului concern, până în 2036.
Compania deținută de Tata Motors este nevoită să se adapteze cât mai rapid la cerințele guvernului de la Londra, ale cărui planuri implică interzicerea vânzării de mașini echipate doar cu motoare cu combustie până în 2030. Deși Jaguar Land Rover are deja în gamă hibride și hibride plug-in, englezii și-au propus să devină un concern cu o amprentă neutră de CO2 la nivelul întregului lanț de producție, distribuție și operațiuni până în 2039.
În această direcție, Jaguar va renunța treptat la motoarele cu ardere internă până în 2025, iar Land Rover este următorul brand din portofoliul concernului care va face acest pas. Prima măsură în acest sens implică introducerea de variante hibride și hibride plug-in ale tuturor modelelor din ofertă, ca apoi să elimine modelele echipate exclusiv cu motoare cu ardere internă. Apoi, concernul Jaguar Land Rover va renunța și la hibride și va vinde doar autovehicule cu zero emisii de CO2.
Cât despre prototipul pregătit de britanici, Project Zeus este o inițiativă susținută parțial și de guvernul Regatului Unit și are rolul de a sprijini producătorii domestici în oferirea de modele ecologice în ofertele lor în cât mai scurt timp posibil.
Prototipul de Land Rover Defender alimentat cu hidrogen are două rezervoare de înaltă presiune ce găzduies acest gaz. Folosind un sistem dedicat, hidrogenul va avea o reacție cu aerul atmosferic pe care mașina o să îl tragă în pila de combustibil printr-un traseu de admisie și va genera curent electric. Energia rezultată va fi înmagazinată în bateriile din dotare, iar singurele emisii vor fi reprezentate de vaporii de apă. Alți constructori, cum ar fi Toyota, Honda și Hyundai, oferă deja modele alimentate cu hidrogen în anumite state ale lumii.
Așadar, vorbim despre o tehnologie deja existentă și aplicată în industria auto, iar Agenția Internațională a Energiei estimează că vor fi peste 10.000 de stații de alimentare dedicate cu hidrogen în lume până la finele acestei decade. Avantajul unui sistem de alimentare cu hidrogen este timpul de alimentare, în timp ce dezavantajele sale includ necesitatea dezvoltării unei rețele de stații dedicate și amprenta de CO2 a producției de hidrogen – nu toți furnizorii au această problemă ce poate fi spinoasă în timp.