Mașini pe care trebuie să le știi dacă ești autoconnaisseur: Mercedes-Benz CLK DTM

Dacă ești un împătimit al jocurilor cu mașini, cel mai probabil ai condus mașina asta. Cum, nu-ți mai aduci aminte de Need For Speed Most Wanted? Da, ediția aia în care Josie Maran îți recomanda să mergi tare doar în joc, iar pe străzi să respecți legislația. Sau, ca să-ți împrospătez și mai bine memoria, e jocul acela în care un polițist îți zgârie o frumusețe de M3 E46 cu cheia. Sunt sigur că știi despre ce vorbesc.

mercedes-benz-clk-dtm-amg-13

Revenind în lumea reală, Mercedes-Benz CLK DTM chiar a fost produs în serie. Într-una limitată, prin care constructorul a celebrat revenirea fabuloasă în campionatul german de turisme, unde în 2003 a câștigat nouă din zece curse. Așa s-au născut cele 100 de exemplare exotice de CLK, care aveau aveau sub capotă un V8 de 5,5 litri supraalimentat cu compresor mecanic, capabil să dezvolte 582 CP și 800 Nm. Poate că astăzi nu pare o valoare extremă, însă pentru standardele din 2004, acesta era un supercar extrem de violent. Accelerația 0-100 km/h se derula în 4,1 secunde, iar viteza maximă era limitată de constructor la 320 km/h – acestea fiind valorile oficiale. Neoficial, pe un asfalt aderent și cu anvelope încălzite, CLK DTM ajungea la 100 km/h în mai puțin de 3,8 secunde, iar cei doi ocupanți trebuiau să aibă stomacul tare pentru a rezista la forțele pe care le genera această mașină în viraje.

mercedes-benz-clk-dtm-amg-2004-1920x1200-001

Cu elemente din caroserie din fibră de carbon, suspensii reglabile, ampatament majorat și diferențial autoblocant și frâne monstruoase, CLK DTM este una dintre cele mai necizelate supermașini născute la începutul secolului XXI. Însă asta nu înseamnă că te va pune să conduci cu cafeaua între picioare, pentru că suporturile de pahare au fost păstrate de la modelul de serie.

2004-mercedes-benz-clk-dtm-amg-interior-1280x960

Prețuri? Ținând cont că au fost produse doar 100 de bucăți (fiecare vândut cu peste 200.000 de euro la vremea lui), poți ajunge să plătești și jumătate de milion de euro pentru o astfel de bestie. Și știi care e partea cea mai bună? Că dacă-l privești strict din față, pare un CLK banal, care te va lăsa apoi cu gura căscată când va trece în viteză pe lângă tine.