În ton cu caracterul de SUV lifestyle al Mazdei CX-3, tradiționalul test în duet s-a transformat într-o repriză de shopping.
Probabil că ți s-a întâmplat să-ți placă foarte mult un costum, dar să nu fi pe deplin mulțumit de cum vine pe tine. Și asta pentru că fizicul tău este unic, iar singurul sacou care te va îmbrăca perfect este unul „made to measure, făcut special pentru tine. Numai un produs croit la comandă îți poate satisface pe deplin nevoile, fiind deopotrivă „ca turnat pe proporțiile fizicului tău, dar și confortabil în timpul purtării. Într-o lume perfectă, așa ar trebui să fie și mașinile: croite și proiectate la comandă. Însă acest lucru nu este posibil în producția de serie, așa că experiența de „made to measure vine din abilitatea producătorului de a proiecta un model care să se muleze cât mai bine pe așteptările clienților.
Cu o gamă într-o continuă expansiune, Mazda oferă modele din ce în ce mai nișate pe anumite categorii de clienți. Și cum hiturile prezentului sunt SUV-urile, în portofoliul constructorului japonez a intrat recent CX-3, un crossover elegant, cu dimensiuni compacte și proporții dinamice. Agil, ușor de strecurat prin aglomerația urbană, capabil să ruleze chiar și pe suprafețe neasfaltate mulțumită tracțiunii integrale, micul SUV de la Mazda pare o mașină croită după profilul clienților tineri, activi, dornici să fie în ton cu tendințele fashion ale prezentului, dar care nu doresc să-și complice inutil existența cu produse ale căror funcționalități nu le folosesc. Personalitatea puternică a mașinii este trădată de la primul contact vizual de liniile superbe ale caroseriei, designul Kodo – Sufletul mișcării fiind deja apreciat și premiat de numeroase jurii internaționale.
Pentru a studia mai bine caracterul de SUV fashion al lui CX-3, am decis să-l punem direct într-un context: în locul tradiționalului test în duet, am organizat o tură de shopping în doi. Alin Ionescu și Monica Cismaru, redactor la revista Unica, au ales câteva magazine care îi reprezintă și au încercat să afle cât de mult îi inspiră această Mazda în alegerea ținutelor.
Alin: Înainte de acest test, mă simțeam ca un elev care vine din vacanță cu toate temele făcute. Pentru că, spre deosebire de Monica, eu nu eram la primul contact cu Mazda CX-3, având la activ încă un test publicat în Auto Bild nr. 14/2015. Inevitabil, am fost sedus încă de când am dat cu privirea de nuanța exterioară Roșu Soul a modelului testat. Iar odată pus în mișcare, am simțit imediat că sunt la volanul unei mașini puternice, cu ținută de drum sportivă. Cu un motor pe benzină de 2,0 litri care dezvoltă 150 CP, cuplat la un sistem de tracțiune integrală printr-o cutie manuală cu șase trepte, acest CX-3 zvâcnește din loc la apăsarea pedalei de accelerație. Obișnuit cu caracterul ezitant al motoarelor turbo, aproape că am uitat cum se simte un propulsor sănătos, aspirat, cu cilindree generoasă, care livrează puterea gradual pe toată plaja de turație, generând un sunet încântător pentru urechile pasionaților. Dar gata cu detaliile tehnice, că Monica dă semne că s-a plictisit deja…
Așadar, hai la shopping! Încă din primul magazin în care am intrat, am simțit că sunt mai pretențios decât de obicei în timp ce analizam hainele de pe rafturi. Și asta pentru că făcusem greșeala de a întoarce capul după mașină înainte de a intra în centrul comercial. Dar pur și simplu n-ai cum să nu fi atras de liniile acestei japoneze, care pare sculptată, finisată și șlefuită precum o piatră prețioasă. Rubin, în cazul de față, vopseaua exterioară cu accente metalice făcând o compoziție de lumini și umbre care te face să o privești minute în șir.
Plecat la cumpărături cu o mare amatoare de pantofi ca Monica, deja mă gândeam cum vom rabata bancheta pentru a băga în CX-3 un metru cub de cutii. Când colo, surpriză: n-am fost lăsat să probez liniștit nici măcar trei sacouri, că tânăra mea colegă insista nerăbdătoare să revină la volan. Adică fix acolo unde îmi plăcea și mie să stau… Dar te poți pune cu voința femeii îndrăgostite de o mașină?
Monica: Nu știu cum se face, dar mai mereu găsesc câte o conexiune specială între mine și mașinile pe care le conduc în ocazii cum e și cea de față. Prima mașină străină a familiei mele a fost o Mazda 626 și țin minte că eram foarte încântată de noua achiziție, mă simțeam foarte cool în noul nostru automobil gri metalizat. Iar când am auzit că o să am oportunitatea de a testa Mazda CX-3, am știut de la început că urma să ne înțelegem bine, doar aveam o istorie împreună. Doar că, de data asta, n-a mai condus tata, ci chiar eu, am făcut un tur de forță cu Alin pe la magazinele din București. Ce pot cere mai mult, ca femeie? La cumpărături cu o mașină nouă, frumoasă? Și roșie?! Poate doar un decont pentru toate hainele pe care am pus ochii, că mi-ar prinde bine să mă înnoiesc de Paște. Sau poate chiar o Mazda CX-3, să duc tradiția familiei mai departe. Ce să fac, așa sunt eu, o sentimentală, mă atașez până și de mașina primită la teste. Îmi imaginez cum ar fi fost s-o am pe termen nelimitat!
Am mai spus, prefer să cred despre mine că am un simț practic dezvoltat și apreciez confortul în toate formele lui (până la pantofi, unde aspectul primează, sunt în stare să sufăr cumplit din cauza unor tocuri ucigătoare, dar care alungesc așa frumos piciorul!). Mazda CX-3 bifează toți factorii determinanți în alegerea unei mașini, în viziunea mea: are un design modern, destul de îndrăzneț, aș spune, curbele ei se aseamănă cu cele ale unei feline. Iar din punctul de vedere al performanțelor tehnice, mă duce cu gândul tot într-acolo. Se înfige cu agilitatea unei pantere și devine calină ca o pisică într-o secundă, la comandă. E puternică, dar prietenoasă, abordabilă. Și dacă ar fi să merg cu comparația mai departe, aș spune că e ca o femeie pasională cu accente de drăgălășenie. Nu cu toane, ci cu „valențe care să te țină pe jar. Nu cred că m-aș plictisi prea curând cu ea, ar fi ca o tovarășă de încredere în diversele situații ivite datorită stilului de viață adoptat: imaginea contează dacă e dublată de o personalitate puternică. Impulsivitatea e bună, cât timp e acoperită de rațiune. Și, revenind la celelalte dotări, da, și eu, și Alin am avut suficient loc pentru toate cumpărăturile, ba chiar a mai rămas ceva spațiu; dar, în loc să devalizăm cardurile, am preferat să ne mai plimbăm. Nu-mi vine să cred că mi-am scurtat sesiunea de shopping ca să petrec mai mult timp în masină! (de fapt, mie nu mi-a mai rămas prea mult timp la dispoziție, pentru că Alin nu se putea hotărî asupra unui sacou). Într-un trafic infernal din București, noi eram o insulă de calm, mascată într-o Mazda CX-3 silențioasă, dar dinamică și confortabilă.
Lăsând gluma la o parte, prefer achizițiile inteligente, iar la o mașină caut mai întâi personalitatea, ceea ce Mazda CX-3 are din plin. În plus, pentru mine, înseamnă continuarea unei povești, deja mi-am făcut în minte un film cu ea, despre care nu pot spune decât că e cu happy-end.
Verdict AlinEste incredibil cât de bine se mulează designul Mazda pe orice formă. CX-3 este unul dintre cele mai frumoase SUV-uri mici de pe piață și are o personalitate care o face perfectă pentru persoanele tinere, care sunt mereu în ton cu tendințele fashion. În plus, are performanțe care îi va satisface și pe cei cu fire sportivă.
Verdict MonicaAm găsit în Mazda CX-3 un bun „partner in crime. Mă însoțește la cum-părături și-mi oferă confortul de care am nevoie după ce am bătut magazinele ore în șir, mă strecor ușor cu ea în trafic și țâsnește ca un cal de curse când e cazul. Deci, adjudecat! La vară vreau să cimentăm relația și să plecăm împreună la mare!
Date tehnice: Motor L4, benzină • Cilindree 1998 cmc • Putere maximă 150 CP/6000 rpm • Cuplu maxim 204 Nm/2800 rpm • Transmisie integrală, cutie manuală cu șase trepte • 0-100 km/h 8,7 sec • Viteza maximă 200 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4275/1765/1535 mm • Ampatament 2570 mm • Masă proprie 1310 kg • Portbagaj 350-1260 litri • Consum mediu 6,4 l/100 km • Emisii CO2 150 g/km • Preț 22.490 de euro cu TVA