MPV-ul electric EQV de la Mercedes-Benz debutează comercial și la noi în țară. Promite o autonomie electrică de 357 de kilometri.
Citește și:
Vlogger rus dă foc unui Mercedes-AMG GT S 4-Door Coupe din cauza unei defecțiuni
Mercedes-Benz SLK: Acum, sau nu!
Mercedes-Benz EQC este oferit cu wallbox de 22 kW de la Engie
Mercedes-Benz GenH2 Truck – camionul alimentat cu hidrogen și 1000 km autonomie
La câteva luni de la prezentarea oficială, Mercedes-Benz aduce MPV-ul electric EQV și în România, unde este disponibil în două versiuni de caroserie: lung și extra-lung. Diferența majoră dintre aceste două versiuni este dată, desigur, de lungime — EQV Lung are 5.140 mm (ampatament de 3.200 mm), iar cel Extra-lung are 5370 mm (cu ampatament de 3.430 mm). Ambele versiuni pot fi configurate să găzduiască între 6 și 8 pasageri.
Ca motorizări, EQV este disponibil doar în versiunea 300, adică are un motor electric cu 204 cai-putere și 362 de Newtoni-metru, alimentat de o baterie cu capacitate de 90 kWh. Asta în conferă lui EQV 300 o autonomie maximă de 357 de kilometri (Lung; pentru cel Extra-lung este de 355 de kilometri). Încărcarea se poate face la surse de până la 110 kW (DC), timpul necesar pentru ca bateria să se încarce de la 0 la 80% din capacitate fiind de circa 45 de minute. La o priză AC de 11 kW, încărcarea completă durează circa 10 ore.
Infotainment-ul MBUX al lui EQV (care vine cu ecran central tactul de 12,5 inch) dispune de o navigație care poate configura traseul până la destinație astfel încât să includă stații de încărcare pentru mașini electrice. Ruta este calculată și implicit modificată în cazul în care șoferul își schimbă stilul de condus.
Apropo de stiluri de condus, EQV vine cu patru moduri de rulare, fiecare influențând performanțele sau consumul, în funcție de ce-și dorește utilizatorul. Setarea implicită, C (Comfort), pune la dispoziție toate resursele motorului, pentru o rulare fără griji. Modul E (Eco) scade cuplul motor la 293 Nm și reduce puterea la 136 CP, resursele maxime fiind disponibile doar dacă șoferul apasă puternic accelerația. În modul E+ (Eco+) se pune și mai mult accent pe eficiență, puterea fiind redusă la 109 CP, cuplul la 293 Nm, iar sistemul de aer condiționat având o intensitate redusă. Nu în ultimul rând avem modul S (Sport), care pune accent pe livrarea promptă a resurselor maxime ale sistemului de propulsie.
Mai mult, prin padelele din spatele volanului poți modifica intensitatea (și implicit eficiența) frânei regenerative. Modul implicit este D auto; dacă activezi clapeta din stânga ajungi la D- și D–, iar prin clapeta din dreapta urci la D+.
În România, prețurile pentru EQV 300 Lung pronesc de la 73.760 de euro, cu TVA. Prețurile pentru versiunea Extra-lung urmează a fi publicate.