Mitsubishi a prezentat în detaliu Eclipse Cross facelift, care primește, pe lângă actualizarea standard, și platforma PHEV al lui Outlander.
Citește și:
Mitsubishi pare să aibă zile numărate pe piața din Europa
Mitsubishi, după 130 de ani: de la curier la legendă a motorsportului mondial
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT – SUV + benzină? Funcționează!
În octombrie anul acesta, Mitsubishi ne-a făcut cunoștință cu noul Eclipse Cross, care a trecut printr-un amplu proces de actualizare și îmbunătățire. La acea vreme am putut observa noutățile de ordin estetic, atât la exterior (elemente redesenate, jante de 18 inci noi etc.) cât și la interior (ecranul de 8 inci pentru infotainment repoziționat, spre exemplu). Acum aflăm mai multe detalii despre sistemul plug-in hybrid pe care producătorul l-a anunțat încă de atunci.
Acesta este preluat de pe Outlander PHEV (și adaptat pentru Eclipse Cross) și are drept componentă termică motorul de 2,4 litri, pe benzină, cu 98 de cai-putere și 193 de Newtoni-metru. Acesta este asistat de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, cu 82 de cai-putere și 137 de Newtoni-metru, respectiv cu 95 de cai-putere și 195 de Newtoni-metru.
Bateria care alimentează aceste două motoare are capacitatea de 13,8 kWh și asigură lui Eclipse Cross o autonomie electrică de până la 45 de kilometri (WLTP). Transmisia folosește două cutii cu raport fix, care fac în mod subtil trecerea de la motorul termic la cele electrice. Punând accent mare pe factorul eco, Eclipse Cross folosește exclusiv motorul termic doar la viteze mai mari de 120 km/h; altfel, acesta este în mare parte folosit ca generator pentru motoarele electrice.
Încărcarea bateriei se face, ca în cazul oricărui hibrid plug-in, atât în mers (folosind motorul termic și frânarea regenerativă) cât și staționar, de la surse AC CHAdeMO sau chiar de la prize casnice. Încărcarea durează între 25 de minute și 6 ore, în funcție de modul de încărcare ales.
În termeni de performanță, Eclipse Cross se prezintă cu un sprint 0-100 km/h de 10,9 secunde și cu o viteză maximă de 162 km/h (135 km/h în regim electric).
Versiunea PHEV crește considerabil în dimensiuni — la 4.540 de milimetri lungime, este mai mare cu 140 mm decât înainte de facelift. Ampatamentul a rămas însă la fel: din cei 14 centimetri în plus, 3,5 au ajuns la consola față, iar 10,5 centimetri s-au adăugat consolei spate. Asta a facilitat și creșterea volumului portbagajului de la 448 la 471 de litri.
Printre noutățile pe care aduce Eclipse Cross PHEV se numără noile setări pentru amortizoare și direcție, o nouă culoare exterioară și un nou sistem audio.
Mitsubishi Eclipse Cross facelift va ajunge în România începând cu luna martie a anului următor.