La începutul lunii mai, Daimler a anunțat că investește jumătate de miliard de euro într-o fabrică de motoare din Polonia. Deși multă lume se aștepta ca România să fie aleasă de nemți, lucrurile nu s-au desfășurat după dorințele acestora.
Conform vicepremierului Costin Bord, România a dat cu piciorul acestei oportunități din cauza infrastructurii slabe. Producătorul german a solicitat un termen de 17 ore pentru livrarea componentelor de la noua fabrică până la Bremen, termen imposibil de atins din România.
„Cei de la Daimler voiau ca piesele să ajungă în 17 ore la poarta fabricii din Bremen. Din această cauză, Sebeş nu s-a putut califica’, a spus Borc, la o conferinţa pe teme auto.
Deși investiția a fost ratată din cauza infrastructurii, vicepremierul consideră că nu acesta este principala provocare pentru industria auto din țară.
„Nu infrastructura este problema principală pentru industria auto, ci forţa de muncă. Trebuie să ne ocupăm de calificarea forţei de muncă şi de păstrarea specialiştilor în ţară’, a declarat vicepremierul Borc.
Uzina de motoare va fi situată la Jawor, Polonia, iar aici vor fi produse motoare diesel și benzină cu patru cilindri. Noua fabrică de motoare o să le permită nemților să reacționeze mult mai rapid în momentele în care apar fluctuații ale cererii în diverse unități de producție.
Astfel, uzina de motoare din Polonia se alătură celei din Beijing și devine al doilea centru din afara Germaniei unde Daimler produce propulsoare.
Via | digi24