Porsche a prezentat noua executivă Panamera, care a trecut printr-un subtil facelift și care a primit extra putere și tehnologie.
Citește și:
Porsche Taycan primește noi funcții, unele disponibile prin abonament
Drag race: Lamborghini Urus vs. Porsche Cayenne vs. Audi RS Q8 vs. Bentley Bentayga
Porsche 911 Turbo are 580 CP și prețuri în România de la 191.340 €
Noul Porsche Cayenne GTS renunță la V6 pentru un motor mai mare
În urmă cu o săptămână, Porsche anunța că versiunea cu facelift a lui Panamera a stabilit un nou record pe Nurburgring în clasa sedanurilor executive. Cu un timp de 7 minute, 29 de secunde și 81 de sutimi, noul Panamera a fost cu 13 secunde mai rapid decât versiunea anterioară. Acum aflat și de ce.
Noul vârf de gamă al lui Panamera este Turbo S, care înlocuiește echiparea Turbo. Această schimbare este motivată de suplimentarea resurselor pe care V8-ul biturbo de 4,0 litri le livrează: 630 CP și 820 Nm, cu 80 CP și 50 Nm mai mult decât în cazul vechiului Turbo. Și cifrele de performanță s-au îmbunătățit: 0-100 km/h se întâmplă acum în 3,1 secunde în cazul lui Turbo S, iar viteza maximă este de 315 km/h. În plus, pe lista de dotări standard pentru Turbo S și-au făcut loc acum și sistemele Porsche Active Suspension Management, Porsche Dynamic Chassis Control Sport și Porsche Torque Vectoring Plus.
Un alt model care vine cu noutăți mari este Panamera 4S E-Hybrid, sistemul plug-in hybrid lăudându-se acum cu o baterie mai mare, de 17,9 kWh; cea de dinainte avea 14,1 kWh. Astfel, 4S E-Hybrid poate parcurge până la 54 de kilometri în mod electric. Puterea totală a sistemului este de 560 CP și 750 Nm, ceea ce în garantează o accelerație 0-100 km/h de 3,7 secunde și o viteză maximă de 298 km/h.
Panamera GTS se laudă și el cu resurse mai multe: 20 de cai-putere în plus, pentru un total de 480 CP și 620 Nm. Cât despre motorizarea de bază: unitatea V6 de 3,0 litri a fost înlocuită cu cea de 2,9 litri. Puterea a rămas la fel: 330 CP și un cuplu de 450 Nm.
Cât despre modificările tehnice aplicate tuturor versiunilor, acestea includ o suspensie recalibrată pentru extra confort și un sistem de direcție îmbunătățit. La exterior, Panamera facelift se remarcă printr-o bandă luminoasă care leagă blocurile optice din spate, un design nou al jantelor (disponibile cu dimensiuni de 20 și de 21 de inci), pachetul Sport Design (care înainte era opțional) și două noi culori de caroserie. La interior, Panamera primește un nou design pentru volan și noi funcții și servicii digitale pentru sistemul de infotainment.
Porsche Panamera poate fi comandat atât ca sedan cât și în versiuni de caroserie Sport Turismo și Executive (cu ampatament mărit). Prețurile în România pornesc de la 99.300 €; versiunea cu tracțiune integrală Panamera 4 costă 103.500 €. Panamera 4S E-Hybrid costă 136.000 €, în timp ce Panamera GTS are un preț de 146.300 €. Pentru vârful de gamă Turbo S clienții vor trebui să plătească 190.400 €.
Panamera poate fi deja comandat în România; va ajunge în showroom-uri la începutul lui octombrie.