Ferrari a prezentat astăzi noul 488 GTB, succesorul lui 458 Italia. Deși zvonurile apărute în presa de specilitate sugerau lansarea unui facelift, italienii ne-au pregătit o surpriză și mai mare.
Noul Ferrari 488 GTB dispune de un look extrem de agresiv și sportiv, dar acest fapt nu ar trebui să mai surprindă pe nimeni. Cel mai nou produs al constructorului din Maranello are 4.568 de mm lungime, 1.952 de mm lățime și o înălțime de 1.213 mm. Cu o masă totală de 1370 de kilograme, 488 GTB este mai ușor cu doar 10 kilograme comparativ cu 458 Italia.
Ferrai 488 GTB – Motorizare
Sub capotă, 488 GTB ascunde un motor V8 de 3,9 litri twin-turbo, amplasat central spate, capabil să producă 670 CP la 8.000 rpm și 760 Nm la 3.000 rpm. Resursele sunt transmise punții spate prin intermediul unei cutii cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj croită special pentru nevoile mașinii. În aceste condiții, accelerația 0 – 100 km/h are loc în 3,0 secunde, în timp ce repriza 0 – 200 km/h se desfășoară în 8,3 secunde, cu 1,0 secunde mai bine față de 458 Speciale.
Deși avem în față un motor turbo, Ferrari nu a renunțat la turațiile ridicate. Pentru a avea punct de comparație, motorul aspirat lui 458 Italia putea fi „gâdilat” până la 9.000 rpm.
Așa cum era normal, Ferrari a publicat și timpul obținut pe circuitul de casă de la Fiorano. 488 GTB se laudă cu un tur de 1 minut și 23 de secunde, cu 0,5 secunde mai rapid față de același 458 Speciale.
Ferrari 488 GTB – Aerodinamică
Ca și în cazul lui 458 Italia, aerodinamica lui 488 GTB reprezintă un element important. Pentru a optimiza fluxul de aer, modelul producătorului din Maranello dispune de o podea plană și integrează o serie de elemente aerodinamice active precum flapsurile și eleronul. Un alt element aerodinamic decisiv îl reprezintă difuzorul de aer masiv.
Noul Ferrari 488 GTB va fi expus în premieră internațională în cadrul Salonului Auto de la Geneva, eveniment cu ocazia căruia am putea afla și prețul de comercializare.