Mazda a dezvăluit noua generaţie a roadsterului MX-5 în cadrul unui eveniment de presă desfăşurat simultan în Statele Unite, Japonia si in Spania, la Barcelona. Noul model marchează cea mai dramatică schimbare de design pentru cel mai vândut roadster din lume.
Proporţiile au fost accentuate, noul MX-5 fiind mai lat și mai scund decât modelul anterior (dimensiuni actuale L/l/h 3915/1730/1235 mm), cu o cabina împinsă ceva mai mult spre în spate și o poziție la volan mai coborâtă. Capota motorului este mai alungită și „imposibil de joasă” după cum s-au exprimat designerii Mazda. Linia laterală este mai fluidă decât în cazul modelului anterior, fiind inspirată de liniile elegante ale celei de a doua generaţii.
Vezi și: Mazda MX-5, prezentare live
Noul MX-5 reprezintă cea mai agresivă reprezentare a noului limbaj de design KO DO, cu faruri înguste și muchii accentuate în față, aripi evidenţiate si blocuri optice spate rotunde. Acest motiv este continuat si in interior, cu gurile de ventilaţie care sunt, de asemenea, rotunde. Interiorul este, de asemenea, profund diferit de tot ceea ce există în prezent in gama japonezilor. Prima impresie indică o creştere semnificativă a calității materialelor și a fabricației, ca și când Mazda dorește să-i facă pe cei de la Alfa Romeo să le para rău ca nu mai colaborează pentru viitorul Alfa Spider (daca zvonurile întreruperii colaborării se adeveresc).
Tehnologie Skyactiv și masă proprie redusă
Mazda nu a oferit detalii tehnice, dar noul MX-5 va aduce în scena paleta de tehnologii Skyactiv, cu o reducere a masei mașinii cu peste 100 kg față de generaţia anterioară. Această cura de slăbire are la baza introducerea aluminiului in construcţia elementelor de caroserie cum ar fi capota motorului, a portbagajului si aripile față.
Mai multe informaţii despre noul model puteţi citi in viitorul număr Auto Bild (19), care apare pe piaţă pe 18 septembrie.