După aproape șapte ani de la lansare, Opel Astra K are prețuri convenabile. Cu satisfacție inclusă, oare? Am testat un exemplar fabricat în 2017 cu 124.591 de kilometri la bord. Preț: 9.780 de euro.
Bunăstarea nu trebuie neapărat să fie scumpă, iar această observație se confirmă mai des decât s-ar putea crede. De exemplu, în cazul seriei de automobile compacte Opel Astra K. Avem de-a face cu ultima generație Astra concepută sub regie GM, lansarea sa datând din 2015. Mașina din paginile noastre se afla expusă în incinta unui dealer din apropiere de Bremen și, de-a lungul ultimilor patru ani, a rulat 124.591 km. Suficient, se pare, pentru ca prețul său să coboare sub pragul de 10.000 de euro.
Dincolo de caroseria în nuanță Royal Blue se ascunde o echipare bine garnisită și împănată cu câteva inovații semnificative la vremea lor. Verificând prețul nou al unei mașini astfel configurate, am aflat că primul proprietar a avut de plătit de vreo trei ori suma care se cere acum în schimbul obiectului, adică 29.235 de euro. Cu excepția ciupiturilor vizibile pe vopsea în partea din față, datorate impactului cu diverse particule dure, și a prafului negru provenit de la frâne care s-a depus pe jantele din aluminiu, Astra noastră arată frumos. Designul său nu și-a pierdut prospețimea, chiar dacă modelele mai noi ale mărcii din Rüsselsheim au promovat noi forme de expresie stilistică.
Atuurile mașinii cu lungimea de 4,37 m țin de generozitatea dimensionării interiorului. Portbagajul versiunii hatchback este suficient pentru cerințele familiale, iar varianta break Astra Sports Tourer oferă un volum util impresionant. Mai puțin plăcut: am găsit câteva pete și ceva semne de uzură pe tapițerie, iar materialul unora dintre butoane a prins patină. Altfel, numeroasele dotări ne-au ridicat moralul: scaunele ergonomice (conformitate AGR), volanul încălzit, îmbrăcat în piele, și climatizarea cu două zone merită să fie menționate. Mașina mai dispunea de infotainment cu navigație, faruri LED, cameră pentru marșarier și sistem de avertizare la părăsirea benzii de mers – mai rar așa ceva la mașinile compacte ale mărcilor mainstream de prin 2017.
Ce putem spune despre partea mecanică? Turbodieselul cu alimentare commonrail de 110 CP are conformitate Euro 6 și o certă discreție sonoră. Prestațiile dinamice ale mașinii fac o impresie mai bună decât cea pe care o lasă specificațiile trecute pe hârtie. Răspunsul motorului are mai mult nerv decât ne-am așteptat, resursele sale de putere fiind eficient puse în valoare de cutia de viteze manuală cu 6 trepte. Consumul mediu al acestor variante CDTI se situează în apropierea valorii de 4,5 l/100 km. Echipată cu cârlig, această Astra poate să tracteze remorci de până la 1.400 kg.
Scurgerile discrete de ulei caracteristice, în general, seriei Astra K nu s-au făcut observate la acest exemplar. La bord era indicată iminența următoarei revizii. Dacă fostul posesor nu a neglijat întreținerea periodică și cel care urmează să ia mașina îi va acorda atenția cuvenită, este de așteptat ca Astra 1.6 CDTI să ruleze până la 250.000 km fără griji deosebite și cu costuri de exploatare reduse.
Nicio altă generație Opel Astra nu a fost atât de solidă
Aspectul calitativ a ieșit de pe lista potențialelor inconveniente ale mașinii în cazul generației Astra K. Caroseria nu mai este sensibilă la rugină, ca la modelele predecesoare. Cu referire strict la mașina examinată de AUTO BILD, notăm că s-au auzit niște zgomote discrete la puntea din față – probabil datorate uzurii amortizoarelor. De asemenea, discurile de frână din spate erau destul de uzate. Nu ne-a convins eficiența senzorilor la recunoașterea semnelor, la frânarea de urgență și la asistarea fazei lungi a farurilor (uneori, zona camerei frontale e încețoșată). Mașina aceasta nu prezenta scurgeri de ulei, dar am auzit despre așa ceva. Au fost făcute rechemări legate de probleme ale scaunelor, ale turbocompresoarelor și ale airbagului frontal din dreptul pasagerului.
Sistem de frânare
Ocazional, frâna de mână a mai rămas blocată după staționări îndelungate. Dacă zona nu are înclinare mare, asta se poate evita lăsând mașina băgată „în viteză.
Infotainment
Sistemul multimedia OnStar, furnizat din fabrică, nu mai beneficiază în prezent de actualizări.
Coroziune
Unele elemente ale ansamblului portant din față, mai slab tratate, tind să prindă rugină.
Verdict
Motorizare economică, dotare bine garnisită și prețuri convenabile, indiferent că e vorba de alimentare sau de mașina în sine. Totuși, aruncați un ochi și la eventualele semne inițiale de coroziune.