În era în care SUV-urile domină piața, iar monovolumele se situează la polul opus, Opel revitalizează Zafira, care primește noi tehnologii și motoare mai eficiente.
Românii nu au apreciat niciodată monovolumele, asta dacă este să ne ghidăm după cifrele de vânzări. Totuși, acest concept de caroserie întruchipează aproape la perfecțiune ideea de mașină destinată familiei, cu un spațiu interior generos, dar inteligent compartimentat și, așa cum este cazul la Zafira, cu opțiunea de a avea 7 locuri la interior. În ultima perioadă, monovolumele au intrat într-un con de umbră, în special din cauza afinității tot mai mari pentru SUV-uri, însă atunci când vine vorba de modularitate, lupta este clar câștigată de acestea.
Opel Zafira a reprezentat mereu un etalon în segment, iar acum, cea de-a treia generație este adusă la zi printr-un facelift consistent. Deși modificările care au vizat designul sunt minore, farurile sunt complet noi și integrează noua semnătură luminoasă Opel. Opțional, acestea dispun de tehnologia LED, care aduce un plus de siguranță la rulare pe timp de noapte. La interior, noutatea este adusă de sistemul multimedia IntelliLink, cu o interfață mult simplificată, o logică și o funcționare rapide.
Alături de acesta, Zafira integrează sistemul OnStar, care aduce conectivitate 4G/LTE și hotspot pentru pasageri. Însă, principala calitate a interiorului este sistemul de scaune Flex7. Acestea au fost redesenate pentru un mai bun confort și propun unul dintre cele mai modulabile sisteme de organizare a spațiului și a pasagerilor. Astfel, cele trei locuri individuale din spate pot culisa înainte-înapoi, permit multiple reglaje pentru spătar și se pot rabata extrem de facil printr-o singură mișcare. Astfel, podeaua devine perfect plană cu portbagajul.
De sub podeaua portbagajului pot fi extinse alte două locuri, de dimensiuni mai mici, care pot acomoda cu ușurință doi copii. În configurația cu cinci locuri, Zafira dispune de un volum util al portbagajului de 710 litri, ce poate fi extins la 1860 de litri, prin rabatarea scaunelor. În plus, la interior există nu mai puțin de 30 de spații pentru depozitare, poziționate inteligent în toată mașina. Ce ți-ai putea dori mai mult pentru o vacanță cu familia? Un motor potent și economic.
Pentru testul nostru am ales propulsorul 2.0 CDTI, care dezvoltă 170 CP. Răspunsul acestuia la apăsarea pedalei de accelerație este potrivit pentru un monovolum de clasă compactă, chiar și atunci când mașina este încărcată la maximum.
Cuplul generos oferit la turații joase, dar și vivacitatea de la turații medii fac din Zafira un monovolum extrem de plăcut la conducere. Nu trebuie uitat nici aspectul eficienței, pentru că bugetul familiei nu trebuie afectat. În cadrul testului, valoarea de consum în traficul urban nu a trecut peste 9,0 l/100 km, în ciuda aglomerației specifice din București, iar în trafic extraurban, valorile au variat între 6,5-7,0 l/100 km.
Toate sunt valori de apreciat pentru acest segment de putere și gabarit. Zafira nu dezamăgește nici din punct de vedere dinamic, deși trenul de rulare este setat pentru mai mult confort. În viraje, ruliul este redus, însă la limită se simte un ușor caracter subvirator.
Opel Zafira 2.0 CDTI – date tehnice
Motor L4, turbo, diesel • Cilindree 1956 cmc • Putere maximă 170 CP/3750 rpm • Cuplu maxim 400 Nm/1750-2500 rpm • Transmisie față, cutie manuală cu 6 trepte • 0-100 km/h 9,8 sec • Viteza maximă 208 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4666/1928/1660 mm • Ampatament: 2760 mm • Masă proprie 1775 kg • Portbagaj 710-1860 litri • Consum mediu 4,9 l/100 km • Emisii CO2 129 g/km • Preț de la 24.000 de euro cu TVA
Opel Zafira – aici găsăști toate prețurile, datele tehnice și garanția din România.
Verdict
Conceptul de monovolum pare că nu mai are viitor, dar el este perfect pentru o familie numeroasă. Zafira are un interior extrem de modulabil, un motor puternic și eficient și integrează cea mai nouă tehnologie pentru siguranță și conectivitate.