Are destulă putere, design dintre cele mai sportive în cadrul temei SUV și a fost recent modernizat. Porsche Macan rămâne o propunere tentantă și competitivă pentru anul 2022.
Avem aici de-a face cu ceea ce marca numește Porsche Macan III, mai la obiect – al doilea facelift al seriei Macan lansate cu șapte ani în urmă. Ce trebuie reținut referitor la ideea aceasta: automobilul a atins acum cel mai înalt grad de punere la punct tehnică, beneficiază de un design actualizat (inclusiv prin eliminarea multor butoane fizice din interior) și, în plus, reprezintă „ultima strigare’ în materie de SUV-uri Porsche de clasă medie cu motoare cu ardere internă (succesorul lui Macan va fi electric). Argumente fondate în favoarea sa.
Practicarea turismului sportiv, de acum posibilă sub o formă proaspătă și rafinată: Porsche Taycan Sport Turismo.
Cu privire la proporțiile caroseriei, unii ar putea să comenteze că se așteptau la un interior mai mare, mașina având lungimea de 4726 mm și ampatamentul de 2807 mm. Atenție, interiorul lui Macan nu este dimensionat restrictiv! De fapt, designul sportiv al pavilionului nu oferă obișnuita impresie de spațiu amplu, tipică SUV-urilor, în timp ce elementele finisării interioare sunt în mod expres proiectate pentru a-i încadra îndeaproape pe cei din mașină, ca la un automobil sport. În aceste condiții, toate comenzile vin perfect la îndemână, iar ergonomia lor este ireproșabilă. Mențiune specială despre consola centrală: vizual, de acolo au dispărut butoanele fizice, dar nu și tehnic. Ele sunt acum disimulate sub suprafața neagră a finisării, fiind de tip „touch’.
Scaunele au configurație clar sportivă, oferind o susținere laterală compatibilă cu tema. Tapițeria lor este neașteptat de comodă în condițiile date. La fel se poate spune și despre suspensie: păstrare riguroasă a contactului cu drumul și absorbire foarte eficientă a efectelor denivelărilor – asta în modul de rulare Normal. În modurile cu caracter sportiv, fermitatea suspensiei crește evident, însă faptul nu este însoțit și de o funcționare zgomotoasă sau brutal-nerafinată. Regăsim acea trăsătură definitorie pentru Porsche, care presupune că sportivitatea nu vine însoțită de disconfort.
De 50 de ani încoace marca Porsche Design ne face viețile mai frumoase. Aniversare cu ediție limitată de variantă 911 Targa.
Știm că motorizarea turbo de 2,0 litri, altfel etalând un potențial remarcabil, ar putea fi primul motiv pentru a pune în discuție exclusivismul mărcii Porsche reflectat în seria Macan. Este vorba de un propulsor cu patru cilindri în linie larg folosit în diverse variante de putere pe multe mașini ale grupului VW-Audi. Cel de-al doilea va fi platforma tehnică a lui Macan, care nu este de origine Porsche (ea provenind de la prima generație Audi Q5 – Typ 8R). Dincolo de această teorie, în realitate, cu volanul în mână, nu se poate vorbi despre niciun fel de aspect discutabil la Porsche Macan 2.0T. Răspunsul prompt și puternic la accelerație dă credibilitate cifrei care descrie oficial accelerația de la 0 la 100 km/h: 6,2 s (cu pachet Sport Chrono, cazul mașinii noastre). Rigoarea comportamentului rutier se dovedește a fi la nivelul acestor performanțe. În conducere sportivă, tinzi să uiți că ocupi postul de conducere al unei mașini cu masa proprie de 1845 kg, urmare a spontaneității și acurateței cu care Macan răspunde la comenzi.
Ăla micu s-a făcut mare: Porsche 718 Cayman GT4 RS consolidează calificarea sportivă a seriei „de bază’ Porsche.
Porsche Macan are o gardă la sol de 187 mm și (oficial) o adâncime de vad de 300 mm, ceea ce îl califică drept SUV autentic. Dacă nu ne-ar fi impresionat serios confortul suspensiei și eficiența tracțiunii integrale, nu am mai fi adăugat și detaliile de mai sus. Dar, acestea fiind spuse, Macan va da satisfacție celui de la volan și acolo unde s-a terminat asfaltul, în condiții de softroad, cu eventuale treceri ușoare prin vad (totuși, nerecomandabil în cazul suspensiei pneumatice și al unor jante cu diametrul de peste 18 inchi).
În încheiere, mai notăm că un Porsche Macan 2.0T destul de bine dotat, asemenea celui din imaginile noastre, rămâne sub pragul de 100.000 de euro. Știm că opțiunile rafinate sunt ceva de la sine înțeles pentru clienții de automobile premium, dar găsim interesant și faptul că Macan 2.0T este disponibil începând de la 65.853 de euro – el nu va merge mai încet decât un exemplar cu opțiuni scumpe.
Porsche Panamera Sport Turismo 4S: Visul unei zile de iarnă
Verdict
După acest test cu Porsche Macan 2.0T, concluzionăm că mai importante decât orice teorii sunt experiența și satisfacția interacțiunii cu un automobil. Din perspectiva menționată, Porsche Macan III se prezintă cât se poate de convingător.