Cimitirele de mașini nu au nimic romantic în sine și multe sunt asociate cu decadența și fierul vechi. Asta dacă nu este vorba de adevărate legende ale lumii automobilistice, așa cum au fost cel din orașul elvețian Kaufsdorf, sau cel din Châtillon (Belgia).
Cimitirul de mașini din Kaufsdorf are o poveste aparte, la fel ca și cele aproape 1.000 de epave auto adunate acolo. Mașinile de la Kaufsdorf au fost depozitate aici între anii 30 și 70 pentru piese de schimb de către un dealer de mașini local. Walter Messerli, proprietarul cimitirului de mașini, le-a adunat pentru a le folosi pe post de piese deschimb, începând cu 1933. Walter nu și-a dorit ca epavele să sfârșească la fier vechi, așa că le-a parcat una lângă alta în pădure.
Walter nu s-a atins de mașini timp de mai bine de 30 de ani. În anii ‘70, acesta s-a pensionat și a lăsat afacerea fiului său. Între timp, pe terenul lui Messerli s-au adunat aproape 1.000 de mașini și 400 de motociclete cu o istorie care se întindea pe cinci decenii. Lucrurile au continuat în anii următori, iar cimitirul de mașini din Kaufsdorf devenise un adevărat loc de pelerinaj pentru pasionații de mașini clasice.
Între timp, cimitirul-muzeu de la Kaufsdorf a devenit el însuși istorie, autoritățile elvețiene obținând un ordin de eliberare a terenului, în 2008. Potrivit legii elvețiene, depozitarea deșeurilor pe terenurile împădurite este interzisă. Iar sutele de epave auto au fost considerate de autorități exact asta: deșeuri. Pe 19 septembrie 2008, 795 de epave au fost scoase la licitație, cel mai scump vânzându-se un Mercedes 190 SL din 1955 și un Porsche 356 A, cu 12.534 euro, respectiv 12.164 euro. Pentru cele care nu și-au găsit cumpărători, destinul a fost nemilos, sfârșind în schredder.