Proiecția unui trecut glorios către un viitor ipotetic: Toyota GR86 Rally Legacy Concept, între gând și faptă.

Dincolo de starea pe care ți-o poate lăsa la final, o furtună emoțională are o calitate certă: nu vei rămâne indiferent. Până la eventuale viitoare noi declarații oficiale, cam asta considerăm că și-au propus să facă japonezii prezentând la SEMA 2024 vehiculul din imagine, numit Toyota GR86 Rally Legacy Concept.

Pentru cei trecuți de prima tinerețe, schema de vopsire împrumutată de la exemplarele Toyota Celica GT-Four WRC de odinioară (inclusiv mașina lui Titi Aur avea grafica respectivă) și forma tipică de sport-coupe vor fi elementele care vor reține atenția. Pentru cei mai tineri, prezența acronimului GR din denumire și actualele evoluții competiționale ale mașinilor Toyota Yaris GR Rally vor fi „mangneții neuronali'. Una peste alta, Toyota GR86 Rally Legacy Concept se va face observată și apreciată de un public pasionat de automobile și de motorsport care acoperă un interval de vârste extins. Nice marketing stunt, Toyota!

Cât despre obiectul în sine, Toyota GR86 Rally Legacy Concept folosește caroseria coupe-urilor Toyota GR86, dar dedesubtul său au fost transplantate elemente tehnice care nu se regăsesc la variantele GR86 de serie. Vorbim aici despre motorizarea G16E-GTS amplasată transversal și preluată de la GR Corolla, cuplată cu transmisia integrală GR-FOUR AWD. Implicit, este de așteptat un nivel ridicat de aptitudini sportive din partea acestui prototip Toyota GR86 Rally Legacy Concept.

„Toyota GR86 Rally Legacy Concept este o dovadă a pasiunii îndelungate pe care Toyota o are pentru raliuri', a declarat Mike Tripp, vicepreședinte Toyota Marketing la nivel de grup. „Am materializat acest pentru fanii noștri GR și Toyota Rally – este o mașină-fantezie care a prins formă reală și viață, prin care sărbătorim realizările noastre trecute și posibilitatea ca Campionatul Mondial de Raliuri WRC să se întoarcă în Statele Unite.'

Ce nu se va grăbi nimeni să spună: Toyota GR86 Rally Legacy Concept există acum așa cum o vedeți pentru că în gama Toyota a fost integrat la un moment dat coupe-ul Subaru BRZ, configurat la origine cu motorizare boxer amplasată longitudinal în față și tracțiune spate – o mică bijutrie dedicată artei tradiționale GT și, în același timp, o realizare 100% Subaru.

Acum, Toyota grefează elemente tehnice GR într-o mașină care (dincolo de schema de vopsire) continuă să arate cam ca un Subaru BRZ. Faptul că denumirea prototipului include și tremenul „Legacy' (denumire binecunoscută a unei serii de sedanuri și breakuri de clasă medie Subaru) nu ni se pare neapărat inspirată în cazul de față. Pe acest fond, devine deconcertant că aceste coupe-uri nu au avut niciodată dreptul la tracțiunea integrală Symmetrical AWD de origine Subaru (o altă marcă solid titrată în WRC). Doar ni se pare nouă, sau sinergiile care leagă cele două mărci nipone tind să estompeze identitatea originală Subaru?

Adaugă un comentariu

Articole similare