Oare cine poate produce un SUV cabrio care să se potrivească perfect în gamă? Nu știm exact, dar versiunea Convertible se mulează ca o mănușă pe caracterul lui Evoque.
Industria auto caută din ce în ce mai multe nișe, care în mod ideal trebuie mulate pe SUV-urile ce continuă să se vândă într-un ritm susținut. Ce lipsea până acum? Un SUV cabriolet. Nu cred că mai este nevoie să vă spunem că Evoque Convertible este primul cabriolet din istoria mărcii britanice și, totodată, primul SUV cabriolet al unui constructor premium.
Încă din momentul lansării, Evoque a fost definiția automobilului plin de stil, de eleganță, care pur și simplu avea ceva care îl face deosebit. Pentru publicul feminin, Evoque a reprezentat un adevărat magnet și nu este de mirare că reprezentantele sexului frumos sunt, de cele mai multe ori, la volanul SUV-ului britanic. Dacă alăturarea conceptului de cabriolet cu cel de SUV părea rețeta unui automobil cel puțin ciudat, britanicii par să fi găsit ingredientele potrivite. Evoque Convertible este cel mai important punct de atracție pentru partenerii de trafic și pietoni. Este mașina care nu poate trece neobservată și o face fără a renunța la acel caracter special de care vorbeam mai sus. Personal, apreciez linia caroseriei cu acoperișul pliat, care sugerează dinamică și indică o personalitate puternică. Plafonul este construit din materiale textile, are un schelet din aliaj extrem de ușor și este cel mai lung utilizat la o mașină de serie. Decapotarea durează 18 secunde, iar capotarea 21, ambele operațiuni putând fi efectuate până la o viteză de 48 km/h.
Range Rover Evoque Convertible – plăcut atunci când se rulează decapotat
Cu acoperișul pliat, pasagerii sunt protejați de vânt foarte bine până la viteze de circa 90 km/h, dar se poate rula fără probleme și la viteze de autostradă, fără ca turbulențele să ajungă în interior, în special atunci când se montează paravântul deasupra locurilor din spate. Interiorul este similar ca nivel de spațiu cu versiunea Coupe, dar mai generos la nivelul capului pentru locurile din spate. Doar portbagajul este cel care a avut de suferit, pentru a acomoda acoperișul, volumul său fiind de doar 251 de litri. Cu plafonul pliat, Evoque Convertible este silențios și fără zgomot la vânt, ceea ce îl recomandă ca un automobil perfect pentru toate cele patru anotimpuri, mai ales dacă ținem cont de performanțele sistemului de tracțiune integrală și de comportamentul din teren accidentat. Acesta nu a avut deloc de suferit, versiunea cabrio fiind ranforsată suplimentar, ceea ce am putut descoperi în zonele special amenajate pentru încrucișarea de punți sau trecerea peste obstacole. În plus, sistemul All Terrain Response ajustează ideal funcționarea sistemului de tracțiune integrală în conformitate cu suprafața pe care se rulează.
O noutate importantă este integrarea sistemului InControl Touch Pro, oferit exclusiv pentru Evoque Convertible. Acesta are la bază un ecran tactil de 10,2 inchi, dispuși într-un format 21:9, un procesor Intel quad-core și un SSD de 60 GB.
Cele două propulsoare pe care am avut ocazia să le testăm sunt deja cunoscute. Dieselul de 2,0 litri face parte din noua familie Ingenium, dezvoltă o putere maximă de 180 CP, este rafinat, silențios, are un răspuns bun la turații joase și consumă puțin. Cel de-al doilea propulsor este pe benzină, are tot cilindreea de 2,0 litri, este turbo și dezvoltă 240 CP, fiind mai incisiv, cu un răspuns mai sportiv și mai direct la turații înalte. Ambele unități sunt cuplate la o cutie automată ZF cu 9 trepte, rapidă, cu un algoritm inteligent.
Verdict
Evoque Convertible este un pariu extrem de interesant pentru o marcă relativ conservatoare, așa cum este Range Rover. Eleganța nu lipsește, dar cel mai important atribut este reprezentat de apariția spectaculoasă, ce atrage ca un magnet. Un cabriolet în haine de SUV? De ce nu!
Fișă tehnică
[table id=567 /]