Nicicând un break Renault nu a arătat atât de bine. Noul Megane Estate reușește o combinație perfectă între eleganța reținută și spiritul practic.
Pentru cea mai practică versiune de caroserie a gamei Megane, Renault a condimentat rețeta cu mult dinamism și eleganță. Față de hatchback, lungimea exterioară a crescut cu 27 cm, iar ampatamentul este mai mare cu 4 cm, motiv de bucurie pentru pasageri. Aceștia beneficiază, cum era de așteptat, de spațiu suficient la genunchi, dar cei mai înalți s-ar putea simți stânjeniți de înălțimea nu foarte generoasă a acoperișului – o concesie făcută liniei descendente a caroseriei.
Portbagajul înghite 521 de litri de bagaje cu toate scaunele în poziție verticală, volumul putând fi extins, prin rabatarea banchetei, la 1.504 litri. Planșeul de pe podea poate fi montat în două poziții, iar opțional poate fi instalată și o plasă pentru separarea portbagajului de habitaclul mașinii.
Bancheta se poate rabata fracționat (60:40) prin simpla acționare a butonului din portbagaj. Scaunul din dreapta șoferului se poate plia, ceea ce permite astfel transportul obiectelor cu o lungime de până la 2,7 metri.
Renault Megane Estate 1.6 dCi – motorizare diesel eficientă
Pentru primul test în România am avut la dispoziție motorizarea dCi de 1,6 litri/130 CP. Aceasta este disponibilă începând de la echiparea Zen în sus, pentru 19.300 de euro. Noi ne-am răsfățat însă cu versiunea de top Intense, care, pentru 1.800 de euro în plus, dispune de toate tehnologiile pe care le aștepți de la o mașină modernă.
Cea mai scumpă motorizare a lui Megane Estate (cel puțin în țara noastră, unde nu se oferă Megane Estate GT) impresionează prin reprizele fulminante, chiar dacă în zona inferioară de turații golul turbo îl mai poate surprinde pe cel de la volan. Insonorizarea este bună, astfel că performanțele motorului par să fie oferite fără niciun efort, o senzație care face plăcere.
Direcția este precisă, cu toate că, în modul Neutral al selectorului Multi-Sense, se simte destul de moale. Selectarea modului Sport conferă ceva mai multă fermitate direcției, binevenită chiar și la rularea în linie dreaptă, la viteze de autostradă.
Francezii sunt renumiți pentru mașinile lor confortabile, iar Megane Estate duce acest renume la un nou nivel. Trecerea peste denivelări se face suplu, iar în viraje se păstrează o ținută corectă, cu un ruliu moderat.
Verdict
Break-ul lui Megane aduce în segmentul compact calități tradiționale de cărăuș, dar cu un plus de eleganță. Motorizarea diesel de 130 CP trage viguros și impresionează prin performanțe, iar confortul este unul tipic pentru un model francez clasic.
de zeci de ani buni aceleasi lucruri cind apare un renault nou- laude de tot felul etc .insa .dupa cca 3- 4 ani la celasi model laudat reprosuri cu defectiuni ..de tot risul…care se regasesc la mii de masini comentate pe forumuri .de oameni exasperati posesori . e o ,marca de calitate inferioara ..
….