Parcă plutești atunci când te afli la bordul lui Rolls-Royce Cullinan. Unde mai pui că am avut de-a face și cu versiunea specială Black Badge Inspired by Fashion, vizita la Palatul Suter a fost și mai savuroasă.
3106 carate. Aceasta este greutatea celui mai mare diamant brut descoperit vreodată. Acesta poartă denumirea de Cullinan și a fost tăiat, de-a lungul vremii, în 105 piese. Dintre acestea, cele mai mari nouă pietre prețioase din colecția Cullinan fac parte din bijuteriile coroanei britanice și pot fi văzute la Turnul din Londra.
Însă diamantul nostru de astăzi a putut fi observat la Palatul Suter, unde echipa AUTO BILD România a petrecut o zi de poveste. „Bijuteria de arhitectură de pe dealul Filaret' ne-a așteptat în condiții senzaționale alături de istoria sa de aproape 120 de ani, recomandându-se în prezent drept cel mai spectaculos hotel de cinci stele din România, evocând perfect spiritul luxului clasic, asemenea brandului Rolls-Royce.
Cullinan reprezintă primul SUV din istoria Rolls-Royce, un model care a atras un număr atât de însemnat de clienți pentru brandul din Goodwood încât aceștia au recunoscut că nu mai fac față comenzilor. Pe de-o parte, Cullinan i-a atrat pe clienții loiali ai brandului, în timp ce restul publicului atras de formele generoase este format din domnișoare tinere. Ca răspuns la acest trend îmbucurător, Rolls-Royce a propus colecția specială Cullinan: Inspired by Fashion, care este formată din două ediții prêt-à-porter numite Re-Belle și Fu-Shion. Însă pe lângă această distincție, modelul testat de noi mai poartă și sigla infinitului, care pentru Rolls-Royce înseamnă Black Badge, seria de modele orientate către performanță, fără a sacrifica nici măcar o picătură din spiritul evocat de vehiculul din spatele faimoasei sigle „Spirit of Ecstasy'.
Încă din 2018, modelul este asamblat manual de către meșteșugarii de la uzina din Goodwood, iar acest lucru este evocat în toate detaliile afișate atât la interiorul, cât și la exteriorul mașinii. Spre exemplu, linia contrastantă desenată de-a lungul caroseriei este pictată de către domnul Mark Court. Știm cu exactitate asta, deoarece el este omul care pictează liniile (coachline strips) pe toate modelele Rolls-Royce fabricate încă din 2003. Iar asta nu este totul, deoarece acesta a primit nenumărate cereri de a picta alte anumite elemente de design, cum ar fi flori, cai, precum și inițialele clienților.
Exemplarul nostru este finalizat în nuanța Wildberry, ale cărei accente pot fi observate și în zona centrală a jantelor de 22 de inchi, zonă care stă nemișcată în timpul mersului, facilitând sentimentul de plutire al faimoasei sigle cu dublu R.
Iar pentru că vorbim despre un exemplar Black Badge, avem de-a face cu un pachet „chrome delete', iar emblematica grilă Rolls-Royce adoptă un peisaj fumuriu.
La interior, modelele ce poartă sigla infinitului au parte de un tratament cu fibră de carbon, element vizuat ce se combină de minune cu tapițeria din piele albă cu accente Peony Pink.
Oriunde ai sta în mașină, experiența ta senzorială va fi dată peste cap și complet resetată. Cusăturile manuale țin laolaltă cea mai fină piele pe care ai pus vreodată mâna, iar comenzile au parte de un feedback tactil atât de bine pus la punct, încât ai vrea ca modelele Rolls-Royce să nu-și piardă niciodată butoanele, nici măcar în fața tehnologizării iminente.
Cum era de așteptat, locurile din spate sunt „the place to be' în orice Rolls, iar Cullinan nu face excepție. De confort și spațiu nici nu are rost să vorbim, pentru că ambele depășesc superlativul. De aici se poate vedea cel mai bine plafonul Starlight, element vizual de mare impact, ce imită cerul înstelat de deasupra fabricii din Marea Britanie. De asemenea, de la bord poate fi reglată și ciclicitatea stelelor căzătoare, precum și intensitatea și „luciul' luminii. Un detaliu absolut magnific.
Seria Inspired by Fashion duce acest concept și mai departe, unde cerul înstelat se continuă și pe partea din spate a haionului, tocmai pentru a fi experimentat pe timp de noapte atunci când folosești cele două scaune exclusive numite Viewing Suite, acompaniate de măsuța unde pot fi ținute sticlele și paharele care sunt răcite chiar la interiorul mașinii.
Asemenea lui Phantom, și Cullinan este produs pe platforma Architecture of Luxury, însă aici a primit un sistem permanent de tracțiune integrală. Acesta este și primul Rolls-Royce din istorie care a primit modul de condus Off-road, în care suspensia pneumatică crește garda la sol a mașinii cu încă 40 de milimetri. Nu știm însă câți din clienții lui Cullinan vor scoate mașina în afara asfaltului, dar știm cu siguranță că se vor bucura de motorul V12 de „șase litri și trei sferturi', cu al său cod N74B68, o adevărată nestemată din portofoliul BMW, care în Cullinan Black Badge ajunge să producă 600 CP și 900 Nm.
Așa cum descriu chiar oficialii brandului experiența de condus, mașina se mișcă fără a emana vreun efort, iar acest lucru se vede și pe cadranul rezervei de putere, unde rareori mașina va folosi mai mult de 20% la deplasarea cu viteză constantă. Suspensia poartă denumirea „The Flagbearer', scanează drumul și adaptează amortizoarele pentru a o oferi un parcurs perfect, lipsit complet de trepidații.
După cum te-ai gândit deja, un Rolls-Royce Cullinan nu este ieftin, dar până și prețul magnific (disponibil la cerere) contribuie într-o mare măsură la personalitatea sa distinctă. Spor la cumpărături!
Prima impresie
Totul este la superlativ atunci când vorbești despre un Rolls-Royce. Confortul, puterea, dar mai ales opulența sunt la cel mai înalt nivel. Ne bucurăm că am ales Palatul Suter pentru a-l etala pe Cullinan în toată splendoarea sa.
Date tehnice
Motor V12, twin turbo – Cilindree 6749 cmc – Putere max. 600 CP la 5250 rpm – Cuplu max. 900 Nm de la 1700 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu opt trepte – L/l/h 5341/2000/1835 mm –Masă proprie 2,7 tone – 0–100 km/h 5 s – Viteză maximă 250 km/h – Consum 15,1 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 341 g/km (WLTP) – Preț aprox. 500.000 de euro.
Verdictul echipei Auto Bild
Oana Patache – Sales Manager
Uau, de unde să încep? Categoric, Cullinan a fost cea mai scumpă mașină în care am călătorit, însă merită fiecare bănuț. Mi-a plăcut în mod deosebit sistemul audio Bespoke Audio, care parcă te aduce direct pe ringul de dans dintr-un club, iar șampania completează peisajul.
Christian Bart – Redactor și fotograf
O zi la bordul unui Rolls-Royce te poate „îmbolnăvi de-a binelea. Am fost impresionat de aspectul Black Badge al ecuației, unde SUV-ul de 2,7 tone chiar știe să se miște. Tot încerc să îmi fac calcule în minte și să mă gândesc cum ar fi viața alături de un asemenea exces. Totuși, este gratis să visăm, nu-i așa?
Cornelia Rotaru – Director General
Prima mea întâlnire face to face cu un Rolls. Da, este diferit! Toate simțurile sunt mângâiate de ceea ce înseamnă confortul absolut. Cel mai mult mi-a plăcut senzația de „cer înstelat la trecerea prin Pasajul Unirii, trăire care m-a transpus într-un cadru de „glamping. Foarte inedit, absolut special!
Marian Cilibeanu – Redactor-șef
Rolls-urile nu mai sunt mașini în care e musai sa fii condus. Poți conduce tu după ce te acomodezi, desigur, cu gabaritul impresionant, mai ales dacă tocmai ți-ai achiziționat acest SUV impresionant, doar că, în cazul ăsta, opulența și confortul rămân suverane în fața trăirilor din spatele volanului.