Prima zi din luna august ne aduce vești importante pentru rețeaua de autostrăzi din România. Cea mai dificilă secțiune a autostrazii Sibiu-Pitești, respectiv lotul 3 (cuprins între localitățile Cornetu și Tigveni) a primit oficial binecuvântarea privind proiectarea și execuția în urma semnării contractului de către CNAIR și WeBuild (Astaldi).
Cel mai mare contract pentru un segment de autostrată din România se ridică la o valoare totală de 5,3 miliarde de lei. Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești va avea o lungime de 37,4 km, însă dezvoltarea sa presupune construirea a 95 de poduri și pasaje, a unui tunel cu două galerii independente (1,7 km fiecare), a unor noduri rutiere în vecinătatea localităților Cornetu și Văleni, precum și a unui ecoduct în zona localității Călinești.
De această lucrare complexă se va ocupa compania WeBuild (vechea denumire Astaldi), care lucrează în acest moment și la lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești (Curtea de Argeș-Pitești). Din păcate, aici există întârzieri însemnate față de graficul de execuție, fapt ce a pus Astaldi pe lista neagră a constructorilor din România. Compania a mai primit certificate intermediare negative și pentru proiectul întreprins la Podul Brăila.
Conform contractului semnat pentru lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești, constructorul italian are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și patru ani pentru execuția celor 37,4 km de pe Valea Oltului. De altfel, chiar și Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu se teme că „traversarea Carpaților pe autostradă să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat”.